Cum sa construiti o relatie eficienta cu clientii dvs.

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa construiti o relatie eficienta cu clientii dvs.
de Manager.ro la 29 Apr. 2008
Urmareste-ne pe Google News
chestionarfirmeclienti


                  Cum sa construiti o relatie eficienta cu clientii dvs. 

1.
Nu incercati sa ghiciti ce-si doresc clientii. Acestia vor fi mult mai dispusi sa va spuna direct. Trebuie doar ca dvs. sa faceti astfel incat lor sa le vina usor sa o faca.


De exemplu: concepeti un scurt chestionar (preferabil nu mai mult de trei-cinci intrebari), focalizat asupra celor mai importante aspecte ale relatiei dintre dvs. si clienti, din punctul lor de vedere si rugati-i sa raspunda la el.

O modalitate usoara de a nu fi refuzat si de a obtine aceste raspunsuri consta in a oferi acest chestionar clientilor in momentul in care cumpara ceva de la dvs. Astfel, in timp ce le intocmiti bonul sau factura, ei pot raspunde la intrebari.

Si, important, nu-i bateti la cap! 


Daca oamenii nu vor sa completeze chestionarul, e in ordine nu-i fortati sa o faca. Nu incepeti sa-i hartuiti cand se afla in magazin si nu-i urmariti cu telefoane. Amintiti-va ca scopul este sa creati un loc in care oamenii sa se simta bine cand incheie o afacere. Daca sunt supusi unei presiuni de orice natura, vor evita sa mai intre in contact cu firma dvs.  

2.
In momentul in care clientul spune "Ati putea sa...?", trebuie sa fiti pregatit sa raspundeti afirmativ, chiar daca in acel moment nu aveti foarte clara in minte modalitatea in care ii veti rezolva problema. Adaptati-va.

Clientul este cazat la hotelul dvs. si autoturismul ii face probleme?
Gasiti-i un mecanic bun.

Va ocupati de amenajarea gardurilor vii si clientul dvs. are nevoie de un gradinar?
Recomandati-i unul. Si nu-i incarcati nota pentru aceste servicii suplimentare. 

Daca ceea ce vi se cere sunt lucruri pe care un prieten le-ar face pe gratis pentru dvs., nu-l taxati nici dvs. pe client. Acest comportament va va aduce mai multe beneficii in viitor.  

3.
Nu fiti la dispozitia clientului doar intre orele 9:00 si 17:00. Simplificati-i cat mai mult viata. Nu trebuie ca el sa sune disperat in cinci locuri, la ora 20:00, cautand pe cineva care sa-l ajute. Un simplu telefon catre dvs. ar trebui sa fie suficient. 

Asta nu inseamna ca trebuie sa-i dati numarul de acasa (cu toate ca, daca o faceti, clientul va fi incantat), nici ca trebuie sa aveti un dispecer 24 de ore din 24. 

Procedati precum medicii: puneti la punct un serviciu de urgenta, care sa functioneze in afara orelor de program obisnuite. Dupa preluarea mesajului, operatorul va dirija clientul catre persoana care este de serviciu la acea ora.

Nu va faceti griji ca unii vor profita de dvs. si ca veti primi apeluri la cele mai nepotrivite ore. In general, oamenii nu apeleaza la un serviciu de urgenta decat daca au intr-adevar o problema grava.  

4.
Tineti zilnic mici (atentie, mici!) sedinte de analiza a calitatii produselor si serviciilor oferite clientilor, pentru a va asigura ca aveti oportunitatea sa aflati ce probleme apar.

La aceste sedinte nu trebuie sa ia parte doar managerii, ci si angajatii obisnuiti, pentru ca acestia sunt permanent in contact cu clientii. Ei sunt cei mai in masura sa stie cum stau lucrurile in realitate.

Constientizati faptul ca fiecare angajat reprezinta una din firme in fata clientilor si dati-i autoritatea sa ia pe loc decizii pentru rezolvarea doleantelor clientilor, fara sa fie nevoie sa apeleze la sefi.  

5.
Cand ceva merge rau (si acest lucru se va intampla mai devreme sau mai tarziu, oricat de mult va veti stradui sa evitati asta), cereti-va scuze. Nu va costa nimic si clientilor le place acest lucru. Apoi, dupa ce v-ati scuzat, indreptati greseala pe loc, in fata lor.

Mai mult, incurajati-va clientii sa se planga de orice lucru care i-a nemultumit. Nu este placut, dar asta va ofera sansa de a indrepta lucrurile.

Veti sti ca sunteti pe calea cea buna atunci cand clientii vor incepe sa se astepte sa le rezolvati bine si cu promptitudine problemele. Iar scopul dvs. este sa va ridicati la inaltimea acestor asteptari.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Tehnici de vanzari

Ultimele NOUTATI

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x