Cum sa fiti convingatori ori de cate ori adresati cuiva o cerere

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa fiti convingatori ori de cate ori adresati cuiva o cerere
de Manager.ro la 03 Mar. 2008
Urmareste-ne pe Google News
afaceribanivanzaricum sa vinziplan de vanzaritehnici de vanzaretehnici de cumpararetehnici de motivarecum sa convingi


           Cum sa fiti convingatori ori de cate ori adresati cuiva o cerere

 
Traim intr-o lume in care singurele optiuni intre care avem de ales sunt: sa ne lasam convinsi de altii sau sa incercam noi sa-i convingem pe ceilalti. Vrem, nu vrem, persuasiunea face parte din viata noastra.


Daca va imaginati ca rezistati precum o stanca in fata valurilor persuasive la care sunteti expusi din partea sefilor, a colegilor, a clientilor, a mass-media, a rudelor, a prietenilor, va inselati. Studiati-va atent comportamentul si recunoasteti adevarul. Prin urmare, trebuie sa stim cum sa procedam pentru a fi convingatori si pentru a avea succes in afaceri. Asta, bineinteles, in cazul in care va doriti sa fiti mai mult decat o unealta in mainile celorlalti.

Daca stapaniti arta influentarii, succesul dvs. in afaceri si in general este ca si asigurat. Deoarece este infernal de dificil daca nu chiar imposibil sa ajungeti de unul singur acolo unde va doriti. Reusind insa sa obtineti sprijinul celorlalti, lucrurile sunt mult mai simple. 

Dar cum?

Cheia convingerii este motivarea. Fiecare actiune umana are "in spate" cel putin o motivatie. 

Obiectivul dvs. este:

1. Sa descoperiti
nu e foarte simplu, dar nici extrem de complicat de aflat. Motivatia reala care "pune in miscare" persoana pe care doriti sa o convingeti.

2. Sa explicati "tintei"ca, procedand asa cum doriti dvs., actioneaza conform nevoilor si intereselor sale.

V-am pierdut?

Haideti sa vedem un exemplu concret: Cosmin vrea sa-l convinga pe Claudiu sa il insoteasca la cumparaturi. Claudiu este reticent deoarece: Cosmin se hotaraste foarte greu ce sa aleaga, urmeaza sa se deplaseze pe jos si cu mijloacele de transport in comun, Cosmin nu vrea sa cumpere nimic. 

Sa presupunem acum ca cererea formulata de Cosmin suna astfel: "Claudiu, te rog sa vii cu mine sa-mi cumpar un costum pentru nunta la care trebuie sa particip Sambata asta. Nu pot merge cu vechiturile pe care le am. Vreau sa fac o impresie buna acolo. Si ma enerveaza sa colind singur prin magazine. Hai, te rog, vii?"

Sunt sanse mici de reusita ale actiunii de convingere a lui Cosmin. In cererea sa vorbeste numai despre problemele si nevoile sale, fiind complet indiferent la dorintele lui Claudiu. 

Cosmin insa stie ca lui Claudiu ii place foarte mult sa intarzie prin librarii rasfoind si citind pasaje din carti si, pe de alta parte, Claudiu nu a mai iesit in oras de foarte mult timp.

De aceea, cererea cu mari sanse de izbanda adresata lui Claudiu trebuie sa sune astfel: "Mi-ar facea placere sa mai vorbim si noi de una, de alta sambata dimineata. Trebuie sa ies atunci sa-mi cumpar un costum si pe drum am mai sta si noi de vorba despre chestia aceea despre care m-ai rugat sa ma interesez saptamana trecuta. Mai iesi si tu putin la aer sa te vada lumea, sa vezi lumea. Ce zici? Hai ca era sa uit, cat timp imi caut eu costumul poti sa ma astepti in libraria din apropiere. Imediat ce termin, dau o bere si mai punem tara la cale."

Greu de refuzat o astfel de cerere! Si asta dintr-un motiv foarte simplu: vorbeste despre nevoile celui caruia ii este adresata.

Haideti sa vedem acum ce anume ne motiveaza pe fiecare dintre noi:

1. Dorinta: de a castiga bani (cat mai multi, cat mai repede, cu eforturi cat mai mici), de a face lucrurile mai usor si mai repede, de a obtine ceva fara sa ofere nimic in schimb, de a se distra, de a avea succes in afaceri, de a fi sanatos, de a se bucura de aprecierea si respectul celorlalti etc.

"Limita dorintelor umane este practic nelimitata. Si, indiferent cat de mult ai avea, tot iti mai doresti cate ceva".

2. Teama de nu pierde nimic din ceea ce are : securitate financiara, sanatate, buna-dispozitie si bucuria de a trai, o familie fericita etc. De aceea, de fiecare data trebuie sa va formulati cererile in asa fel incat "tinta" sa aiba sentimentul ca are foarte multe de castigat ascultandu-va.

Nu adresati cereri care vorbesc despre nevoile dvs., ci despre ale interlocutorului dvs. Pentru aceasta trebuie doar sa reflectati putin la nevoile celuilalt inainte de a va lansa "atacul".

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Tehnici de vanzari

Ultimele NOUTATI

Dezamagire pentru clientii ING Bank? Mesajul de la banca pentru toti clientii, ce nu mai poti face
Financiar-Bancar

Dezamagire pentru clientii ING Bank? Mesajul de la banca pentru toti clientii, ce nu mai poti face

today02 Mai. 2024
Vine reforma fiscala peste Romania: anul 2026 e capat de linie
Economie

Vine reforma fiscala peste Romania: anul 2026 e capat de linie

today02 Mai. 2024
Ghid de calatorie in Santorini: Lucruri de facut in Santorini, Grecia
Travel

Ghid de calatorie in Santorini: Lucruri de facut in Santorini, Grecia

today01 Mai. 2024
1 Mai in Romania comunista: Ceausescu scotea oamenii la parade, astazi iesim la mici si bere, live pe Tiktok
Analize

1 Mai in Romania comunista: Ceausescu scotea oamenii la parade, astazi iesim la mici si bere, live pe Tiktok

today01 Mai. 2024
Cum inchiriezi cea mai ieftina masina pentru vacanta din Italia in 2024: trucuri de la agentii
Travel

Cum inchiriezi cea mai ieftina masina pentru vacanta din Italia in 2024: trucuri de la agentii

today30 Apr. 2024
Cum arata un aragaz de ultima generatie?
Afla...

Cum arata un aragaz de ultima generatie?

today30 Apr. 2024
Cum decurge o zi dintr-o vacanta in Tenerife pentru turistii romani: de asta e mereu coada la agentiile de turism
Travel

Cum decurge o zi dintr-o vacanta in Tenerife pentru turistii romani: de asta e mereu coada la agentiile de turism

today30 Apr. 2024
Cele mai proaste afaceri pe care le poti face in 2024. In ce sa nu-ti bagi banii
Companii

Cele mai proaste afaceri pe care le poti face in 2024. In ce sa nu-ti bagi banii

today30 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghid de calatorie in Santorini: Lucruri de facut in Santorini, Grecia
Travel

Ghid de calatorie in Santorini: Lucruri de facut in Santorini, Grecia

today01 Mai. 2024
1 Mai in Romania comunista: Ceausescu scotea oamenii la parade, astazi iesim la mici si bere, live pe Tiktok
Analize

1 Mai in Romania comunista: Ceausescu scotea oamenii la parade, astazi iesim la mici si bere, live pe Tiktok

today01 Mai. 2024
Cum inchiriezi cea mai ieftina masina pentru vacanta din Italia in 2024: trucuri de la agentii
Travel

Cum inchiriezi cea mai ieftina masina pentru vacanta din Italia in 2024: trucuri de la agentii

today30 Apr. 2024
Cum arata un aragaz de ultima generatie?
Afla...

Cum arata un aragaz de ultima generatie?

today30 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x