Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum sa calculati costurile unei francize


Cum sa calculati costurile unei francize
de la 23 Ian. 2009
Tags: francizebanifranciza



                             Cum sa calculati costurile unei francize

   Inainte de a alege o franciza, este important sa determinati daca dispuneti de suficienti bani pentru finantarea ei. Prin urmare, trebuie sa faceti o estimare corecta a costurilor necesare pentru inceperea unei afaceri. Din lista cheltuielilor necesare pentru deschiderea unei afaceri in sistem de franciza nu trebuie sa lipseasca urmatoarele:

a) Cheltuieli cu locatia si imbunatatirile aduse acesteia

In functie de bugetul de care dipuneti, puteti alege sa inchiriati sau sa cumparati un spatiu in care sa va desfasurati activitatea. Indiferent de varianta pentru care optati, cheltuielile cu locatia sunt printre cele mai consistente investitii de deschidere pe care le faceti.

Costurile pe care le implica locatia

Cheltuieli cu gasirea locatiei potrivite, care pot insemna:

- plata serviciilor unei agentii imobiliare;
- studii demografice;
- studii de trafic;
- studii referitoare la competitia locala;
- cheltuieli de transport.

Luati in calcul faptul ca, de regula, alegerea unei locatii se face dupa studierea mai multor alternative. Aceasta inseamna ca pentru fiecare dintre ele trebuie sa faceti alte evaluari si prin urmare, alte cheltuieli.

Cheltuieli cu chiria si intretinerea

Daca ati ales sa inchiriati spatiul, luati in calcul faptul ca trebuie sa platiti chirie, intretinere si inainte de a deschide afacerea. De la intrarea in posesia spatiului pana la momentul la care el va deveni functional va mai curge timp. Si, evident, va curge si obligatia de a plati chiria.

Este important sa stiti ca pana ce afacerea va putea sustine aceste cheltuieli, va trebui sa le acoperiti dumneavoastra din resursele proprii. Desigur, va trebui sa estimati perioada de timp dintre data incheierii contractului de inchiriere si cea la care afacerea se va sustine singura. Inmultiti numarul de luni cu chiria si celelalte cheltuieli lunare si puteti avea o estimare aproximativa a acestor costuri. Exista si posibilitatea ca cel care va inchiriaza sa va solicite sa platiti chiria in avans pe o anumita perioada. Trebuie sa dispuneti si de acesti bani.

Cheltuieli cu achizitia proprietatii

In cazul in care preferati sa cumparati locatia, va trebui sa platiti pretul spatiului. In plus, daca este posibil din punct de vedere legal, veti cumpara si terenul pe care se afla spatiul. Atunci cand spatiul achizitionat este un imobil-casa, terenul poate fi chiar mai scump decat casa.

Luati in calcul toate aceste detalii si estimati costurile unui contract de vanzare-cumparare a spatiului. Nu uitati sa adaugati cheltuielile de autentificare a contractului, cheltuielile de intabulare, cheltuielile cu eventuale expertize de specialitate.

Alte cheltuieli cu locatia

Dobandirea folosintei sau a proprietatii unui spatiu este un pas foarte important. Dar cheltuielile legate de spatiu nu se opresc aici. Este posibil ca, in unele cazuri sa fie mai mari cheltuielile de amenajare a spatiului decat, de exemplu, cuantumul chiriei pe primele sase luni de folosinta.

Iata ce alte cheltuieli mai pot fi necesare pentru amenajarea locatiei:

- proiecte arhitecturale, planuri de constructie si onorarii.

De regula, francizorul va pune la dispozitie un set de planuri standard. Cu toate acestea, trebuie sa angajati un arhitect si un inginer constructor pentru modificarea planurilor in functie de specificul locatiei.

Aceste adaptari presupun costuri cu serviciile arhitectului, ale constructorului, costuri cu obtinerea autorizatiilor. Este obligatoriu sa folositi serviciile arhitectilor autorizati si ale specialistilor in constructii pentru elaborarea planurilor de amplasare si constructie a spatiului. Aveti aceasta obligatie si in cazul in care doriti sa faceti doar modificari ale spatiului respectiv.

- imbunatatiri si constructii.

Daca va trebui sa construiti cladirea sau sa aduceti modificari si imbunatatiri acesteia, investitiile necesare pot fi substantiale. Veti cheltui cu materii prime, materiale, forta de munca. Faceti o estimare cat mai detaliata a costurilor pe care le presupune organizarea si functionarea unui astfel de santier. Adaugati costurile constructiei propriu-zise.

- amenajarea peisagistica.

Florile, iarba, copacii fac din spatiul unde va primiti clientii un loc mai primitor. Pentru amenajarea peisagistica veti angaja un specialist, in plus, va trebui sa instalati sisteme de irigatie pentru intretinerea spatiilor verzi.

- elemente de decor si insemne de marca.

Pentru decorarea locatiei va trebui sa achizitionati: sisteme de iluminat, insemne de marca, tablouri si alte obiecte de decor.

b) Cheltuieli cu echipamente si accesorii

Echipamentele sunt mult diferite de la o franciza la alta. Faceti o lista cu echipamentele necesare si evaluati costurile de inchiriere sau cumparare ale acestora.
Lista de echipamente si accesorii poate cuprinde: mese, scaune, instalatii, echipamente de birou, echipamente de bucatarie, camioane, echipamente pentru locuri de joaca, sisteme de telefonie, ghisee, echipamente hardware si software, sisteme de securitate.

Echipamentele neesentiale pot fi procurate de la magazinele second hand. Informati-va cu privire la generatia din care face parte echipamentul si verificati daca va rezista operatiilor pentru care intentionati sa le folositi. Exista tehnologii care se schimba de la o zi la alta.

Analizati posibilitatea de a incheia un contract de leasing, ca metoda de achizitie. Este posibil ca leasingul sa va permita costuri mai mici pentru inceput si schimbarea echipamentelor atunci cand saltul tehnologic o cere.

c) Cheltuieli cu obiecte de inventar.

Fie ca produceti si/sau vindeti bunuri si/sau oferiti servicii, aveti nevoie de un inventar de inceput. Pentru a afla care este dimensiunea inventarului initial, consultati-va cu alti francizati. Tot ei va pot da informatii si cu privire la periodicitatea cu care trebuie sa reinnoiti inventarul.

d) Taxa de franciza

Se plateste la semnarea contractului. Taxele de franciza sunt diferite de la un francizor la altul. Aceasta cheltuiala este foarte simplu de estimat, deoarece este o informatie pe care o primiti de la francizor. O taxa de franciza mica nu inseamna o afacere mai putin profitabila, dupa cum nici o taxa mare nu va garanteaza castiguri mari.

e) Cheltuieli ocazionate de deschiderea oficiala

Deschiderea oficiala a locatiei este un eveniment. Atunci cand va calculati costurile unei francize adaugati si salarii ale angajatilor, onorarii ale companiilor care se ocupa de eveniment si cheltuieli de protocol.

f) Capitalul rulant

Este capitalul necesar pentru finantarea cheltuielilor curente care nu sunt acoperite de banii castigati din afacere. Estimarea capitalului rulant se face in functie de perioada de timp necesara afacerii pentru a se sustine singura. Sunt afaceri pentru care sunt suficiente cateva luni si afaceri pentru care este nevoie de cativa ani pentru a acoperi din profit cheltuielile curente.

g) Timpul

Timpul costa bani. Timpul pe care-l cheltuiti pentru a construi si a amenaja locatia, pentru a angaja personal si a-l califica, pentru a face promovarea afacerii si, mai ales, pentru a forma o clientela este o investitie la fel de importanta ca si celelalte. Si nu uitati sa luati in calcul toate perioadele de asteptare in care, desi nu veti avea incasari, veti cheltui.

Estimarea costurilor necesare pentru deschiderea unei afaceri in sistem de franciza trebuie facuta cat mai detaliat si cat mai exact cu putinta. Orice greseala poate genera disfunctii in operarea francizei si imposibilitatea folosirii ei la maximum.

Planificati-va atat sumele necesare, cat si termenele la care sumele trebuie cheltuite. De regula, intre costurile estimate si costurile reale se inregistreaza diferente semnificative. De aceea, este important ca in determinarea nevoilor financiare sa nu subestimati suma de care veti avea nevoie.

Dupa ce veti determina nevoile financiare, va trebui sa identificati sursele de finantare. Este etapa in care veti lua in considerare toate resursele financiare posibile pentru a intra in afacere: economiile proprii, imprumuturi bancare, finantare de la francizori ori de la societati de finantare, achizitionare de bunuri prin societati de leasing, imprumuturi de la familie si prieteni sau, eventual, surse de finantare externe.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Tot ce trebuie sa stii despre francize




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.38 din 5 - 8 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016