Cum ar putea fi readus la viata turismul romanesc, in 2021
repatriot turismactiuni repatriotturism diasporaimplicare diaspora turism
RePatriot, cu sustinerea Ministerului Economiei, Departamentului pentru Romanii de Pretutindeni si Administratiei Prezidentiale, a lansat proiectul RePatriot Turism, o actiune de sprijin si promovare a turismului de incoming romanesc. Initiatorii ii cheama pe romanii de pretutindeni ca impreuna sa puna umarul la relansarea turismului romanesc post pandemie, prin actiuni concrete de promovare a Romaniei si atragerea turistilor straini in tara.
"Este foarte important sa ne promovam online si offline, dar Diaspora este mult mai numeroasa si motivata. Cei cinci milioane de romani din afara granitelor pot face mult mai mult decat toti ceilalti la un loc.
Am identificat deja ambasadori in randul acestora si vom continua actiunea de crestere accelerata a lor, astfel sa cream noi comunitati. Toti cei care vor promova si vor aduce turisti straini in Romania vor fi rasplatiti printr-o recunoastere speciala, dar si prin instrumente specifice.
Suntem convinsi ca, prin aceasta initiativa, putem aduce doua milioane de turisti in Romania, anul viitor: un milion de romani si un milion de turisti straini", potrivit lui
Dragos Anastasiu, lider RePatriot Turism.
Initiativa isi propune sa identifice lideri care sa creeze minimum cinci noi comunitati RePatriot Turism in principalele tari in care sunt cei mai multi romani plecati. Astfel de comunitati au inceput deja sa se contureze in Israel, Germania si SUA. Alaturi de multe alte actiuni, RePatriot ii va incuraja pe romanii din afara granitelor sa participe activ si sa promoveze masiv Romania, in special strainilor.
Pe langa diplome, premii si insigne onorifice pentru ambasadorii RePatriot din Diaspora, omul de afaceri Marius Bostan, initiator RePatriot, a lansat o provocare catre toata comunitatea patronilor in turism: recompensarea romanilor implicati in promovarea turismului prin oferirea unor beneficii reale, cum ar fi sejururi cu reduceri speciale sau chiar gratuitati pentru cei mai activi dintre ei.
Provocarea a fost deja acceptata de
Dragos Anastasiu la Green Village, Emil Munteanu la ATRA Doftana si de Calin Ile, presedintele Federatiei Industriei Hoteliere din Romania, care vor transmite aceasta provocare catre intreaga comunitate a antreprenorilor din turism.
"Cand se vor ridica barierele, sa fim pregatiti sa actionam decisiv! Deja, sa avem turisti care se vor indreapta spre Romania. Astfel, prin resursele noastre, prin voluntariat, prin companiile si activitatile noastre, prin locurile de munca noi create, dam consistenta afisarii steagului Romaniei si insignei RePatriot.
RePatriot, in fiecare zi, ofera sprijin romanilor de pretutindeni prin propriile resurse la nivel privat si membrii nostrii dovedesc un patriotism real. Romanii din strainatate si fratii nostri basarabeni aduc bunastare Romaniei, iar daca tara se dezvolta avem de castigat cu totii, familiile si urmasii nostri, intarind Romania pentru inca 100 de ani", a declarat Bostan.
100 de cuvinte frumoase despre Romania
"Cred cu tarie ca acum este momentul sa lansam acest parteneriat public-privat. Diaspora a avut si are un rol important in promovarea Romaniei si avem un plan o actiune imediata de lucru cu atasatii economici: evaluam redeschiderea birourilor de promovare a turismului romanesc in strainatate. Impreuna cu Diaspora vom promova Romania si inteleg asta foarte bine, dupa peste 20 de ani petrecuti in Elvetia", a spus Razvan Pirjol, secretar de stat in Ministerul Economiei, responsabil cu domeniul turismului.
Inittiatorii RePatriot Turism lucreaza pentru conectarea agentiilor de turism si a antreprenorilor, pentru identificarea si crearea produselor de turism romanesti si promovarea acestora in Diaspora.
"Lansam o provocare si catre presa romaneasca din Diaspora: haideti sa promovam acest proiect catre romanii din toata lumea! Daca fiecare trust de presa romanesc transmite 100 de cuvinte frumoase despre Romania, vom avea milioane de cuvinte transmise catre romanii plecati. In plus, echipa Repatriot Turism, impreuna cu asociatiile din domeniu, invita, in perioada urmatoare, presa romaneasca din Diaspora intr-un trip - Delta Dunarii, Muntenia, Bucovina si Transilvania. Astfel, vom avea ocazia sa ne cunoastem si sa transformam ideile in actiuni concrete de promovare a turismului romanesc", a spus Emil Munteanu, co-fondator ATRA Doftana.
Toti romanii care vor sa se implice in initiativa sunt asteptati sa transmita mesaje la office@repatriot.ro si sunt invitati sa promoveze mesajele #RePatriotTurism pe retelele sociale.