Factura care a pus pe jar o tara intreaga: 76 de milioane de euro, atat are de platit un roman la curent
factura uriasafactura marefacturi la curentenergie electricacriza energetica
Care e cea mai mare factura la energie pe care ai primit-o in ultimele luni? Echivalentul a 1.000 de euro, 2.000, 3.000? Ei bine, sunt sume mari de bani, peste puterea de acoperire a unei persoane cu salariul mediu in Romania, dar daca te consoleaza in vreun fel, un conational de-al nostru s-a trezit in casuta postala cu o factura care l-a ingrozit. 76 de milioane de euro, transformand suma in moneda europeana, desigur.
Este povestea incredibila, dar adevarata, a unui barbat din Adjud, judetul Vrancea, care povesteste ca a "paralizat" cand a citit cat are de plata pentru energia electrica consumata.
De precizat ca omul in cauza detine o pizzerie si o brutarie in Adjud, pe un singur loc de consum si, in general, platea in jur de 1.000 de lei la energie. Nu si acum insa, cand factura indica o suma greu de citit, cu atat mai mult de numarat si de platit.
A fost vorba despre o greseala, dar omul nostru nu va uita prea curand sperietura trasa
Ei bine, a fost vorba despre o eroare, desigur, dar omul inca isi aminteste socul pe care l-a trait si cumulul de emotii negative ce au pus stapanire pe el in acele momente:
"In decembrie, pe 20, mi-au venit facturile alea cu niste sume de am paralizat cand le-am vazut, una de 76 milioane de euro. Dupa care, la o saptamana, a venit cu minus… cum ar veni le-au stornat ... Socul e cand le vezi. Sumele alea ... Mi se pare ca cei care emit facturile astea fac abuz in serviciu si neglijenta. Mi se pare urat din punct de vedere emotional, oamenii sufera un soc.
Va dati seama ca mi s-a ridicat glicemia cred ca la 400 cand am vazut asa ceva si am ramas socat, pentru ca ma gandeam de unde sa fac rost de bani", a povestit patitul.
Ce explicatii ofera furnizorul de energie
"Factura clientului non-rezidential a fost stornata in cursul lunii decembrie, a doua zi dupa ce a fost identificata eroarea, iar acestuia i-a fost transmisa factura corecta. Mentionam ca a fost o situatie punctuala. Regretam eroarea si asiguram clientii ca depunem toate eforturile pentru a le oferi un serviciu de furnizare de energie electrica in conditii optime", a precizat Enel Romania pentru
Digi24.
Foto: pixabay.com