Proiectul care va revolutiona circulatia la Londra

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Proiectul care va revolutiona circulatia la Londra Proiectul care va revolutiona circulatia la Londra
de Manager.ro la 07 Ian. 2014
Urmareste-ne pe Google News
londrapiste biciclisti

Cine a vizitat Londra a putut constata, printre altele, o grija constanta a edililor celui mai mare oras european pentru biciclisti. Nu este Londra orasul biciclistilor, ar fi si greu la cat de mult se intinde metropola britanica de-a lungul si de-a latul Tamisei, dar multi tineri mai ales, prefera mersul pe doua roti, fie ca se duc la facultate ori la serviciu.

Desi un studiu recent realizat de o echipa de fiziologi de la University of British Columbia si de la University of Fraser Valley din Cananda arata ca pedalatul in trafic, la un nivel scazut, cauzeaza destul de grav sanatatii, datorita inhalarii gazelor de esapament, mai ales in cazul marilor orase, arhitectii londonezi s-au gandit ca o retea de strazi suspendate, destinate exclusiv circulatiei nemotorizate pe doua roti este tot ce lipseste marelui oras de pe Tamisa, ca sa intre in randul oraselor viitorului.

Mai precis, arhitectul britanic Norman Foster, autor intre altele a Commerzbank Tower (Frankfurt, 1997), Millennium Bridge (Londra, 2000), Al Faisaliyah Center (Riyad, Arabia Saudita, 2001), 30 St Mary Axe, Swiss Re (Londra, 2004), Hearst Tower (New York, 2006), Wembley Stadium (Londra, 2007), Torre Caja Madrid (Madrid, 2008), Russia Tower (Moscova, 2011) sau Hermitage Plaza (Paris, La Defense, care va fi gata anul acesta) a imaginat o retea de piste suspendate, de 15 metri latime, care insumeaza 220 de kilometri, alcatuita din 10 trasee independente, interconectate, care vor putea fi strabatute de aproximativ 12.000 de biciclisti pe ora.

Proiectul, intitulat “SkyCycle” este considerat deocamdata utopic, dar este luat in calcul de autoritatile locale ale Londrei care se gandesc cum sa faca rost de fonduri pentru materializarea lui. Reteaua imaginata de Foster este accesibila prin 200 de intrari din diverse puncte ale orasului, cel mai lung traseu, care in conditiile actuale de circulatie din Londra se face in cateva ore, putand fi strabatut, in noua retea in mai putin de 29 de minute.

Pasionat de mersul pe bicicleta, Norman Foster doreste ca de proiectul sau sa poata beneficia peste 6 milioane de rezidenti ai orasului care vor alege aceasta cale, mai simpla si ecologica, de a se deplasa intr-un oras sugrumat de ambuteiaje. Ideea s-a nascut in urma cu doi ani la initiativa unuia dintre angajatii arhitectului si a suscitat interesul edililor Londrei, care cauta acum solutii de materializare. Pentru infaptuirea viziunii lui Foster este nevoie de 20 de ani de munca neintrerupta si de un buget de aproximativ 220 de milioane de lire pentru fiecare 6,5 kilometri de pista suspendata. Pentru gasirea finantarii este nevoie de un studiu de fezabilitate. Daca proiectul va trece de aprobarile necesare, bugetul va fi unul fabulos, iar proiectul lui Norman Foster va deveni cel mai mare pe care Londra si l-a propus vreodata.

Scepticii aduc in discutie un proiect similar derulat in Statele Unite ale Americii, “California Cycleway”, care trebuia, la sfarsitul secolului al XIX-lea sa lege Pasedena de Los Angeles, dar care a fost abandonat dupa doar 2 kilometri construiti din cei 14 planificati datorita aparitiei si dezvoltarii automobilului.

Timpurile s-au schimbat insa, iar Londra nu este Los Angeles.

Ultimele NOUTATI

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Ultimele stiri economice

Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x