7 elemente-cheie ale unei campanii excelente pentru multifinantare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
7 elemente-cheie ale unei campanii excelente pentru multifinantare 7 elemente-cheie ale unei campanii excelente pentru multifinantare
de Manager.ro la 10 Iun. 2013
Urmareste-ne pe Google News
finantarecrowdfundingstocurioamenicampaniivaloare

Multifinantarea poate reprezenta cea mai buna modalitate prin care iti poti indeplini visul antreprenorial. Fie ca doresti sa iti extinzi aparatul de marketing, baza de clienti sau sa apelezi la prieteni si familie pentru finantare, multifinantarea furnizeaza o platforma de sustinere pentru tine si compania ta. Care sunt insa elementele-cheie ale unei campanii excelente de crowdfunding?

1. Trebuie sa spui o poveste.
 
Faptele vorbesc, povestile vand. Cand vine vorba de castigarea angajamentului unui client, o campanie cu o poveste buna reprezinta o strategie imbatabila. Ai intampinat obstacole in drumul tau spre antreprenoriat? Ai avut un eveniment major in viata, care te-a determinat sa alegi o anumita cariera? Spune-ti povestea in cadrul pitch-ului de multifinantar, pentru a interactiona cu finantatorii tai. Daca nu ai o poveste personala de impartasit, vorbeste-le celorlalti despre startup-ul, produsul, viziunea ta. Descrie-le problema pe care o va rezolva produsul tau. Pastreaza un ton personal, astfel incat finantatorii sa se simta apropiati de tine si respectivul proiect.
 
2. Furnizeaza valoare in schimbul valorii. 
 
Campaniile pentru multifinantare se bazeaza pe reciprocitate. Daca startup-ul tau ofera produse fantastice, recompense si oportunitati, ai infiintat deja un beneficiu major pentru finantatori. Cand alegi recompensele, gandeste-te la cele care ti-ar placea tie, daca ai fi client; intreaba-ti prietenii, familia si sustinatorii ce anume si-ar dori.
 
3. Foloseste o anumita limita.
 
O lectie de baza a economiei ne spune ca stocurile limitate genereaza o cerere si mai mare. Creeaza o cerere uriasa pentru produsele/serviciile startup-ului tau prin limitarea ofertei; astfel, oamenii vor finanta mai generos campania, pentru a dobandi recompensele!
 
4. Creeaza un eveniment de marketing.
 
Oamenii vor sa stie ca fac parte dintr-o anumita schema. Incearca sa ii inviti la un eveniment special. Poti lega produsul tau de o vacanta, un eveniment sportiv, un sezon anume. Te poti baza pe emotia acestor intalniri, pe faptul ca oamenii vin sa discute cu tine despre produsele si serviciile finantate prin crowdfunding. Astfel, vei lua legatura in mod fericit cu sustinatorii tai, prin toate canalele. 
 
5. Hraneste viziunea.
 
Ne intoarcem la dorinta umana de a face parte din ceva maret. Multi oameni nu vor sa fie singurii implicati intr-o campanie pentru multifinantare, astfel incat au nevoie de un imbold, ceva care sa-i motiveze spiritual. Ai angajat macar un consilier, un contabil, un avocat? Prezinta lista colaboratorilor tai, astfel incat finantatorii sa stie ca nu esti singur. 
 
6. Construieste credibilitatea si legitimitatea.
 
Multi finantatori vor crede cand vor vedea. Cu alte cuvinte, vor o dovada a faptului ca firma ta este legitima, ca investitia "merita" o sansa. Arata-le acestor finantatori in ce anume vor investi, cum functioneaza ideea/produsul/serviciul, vino cu fotografii, videoclipuri si chiar un prototip. Vizitati site-ul Kickstarter pentru initiere. Aminteste-ti ca nu te vei intalni niciodata cu acesti finantatori, astfel incat dovezile nu trebuie sa lipseasca, inca de la inceputul campaniei.
 
7. Interactioneaza cu finantatorii tai.
 
Nu iti neglija finantatorii timp de una-doua saptamani. Interactioneaza cu acestia, ofera-le situatia actualizata, multumeste-le prin email-uri sau pe retelele sociale, acorda-le sansa de a-ti furniza un feedback. Poti organiza chiar si un concurs in cadrul campaniei pentru multifinantare. Incurajeaza dialogul si angajamentul. In general, oamenii vor sa vorbeasca, nu sa asculte. Update-urile si comunicarile tale trebuie sa aiba forma unei conversatii, nu a unui mesaj unidirectional, banal si rece. 

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x