ANALIZA: Consumatorul este un "cameleon" care cauta zilnic noi oportunitati si vrea produse si servicii personalizate

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Consumatorul este un cameleon care cauta zilnic noi oportunitati si vrea produse si servicii personalizate ANALIZA: Consumatorul este un "cameleon" care cauta zilnic noi oportunitati si vrea produse si servicii personalizate
de Manager.ro la 06 Mar. 2012
Urmareste-ne pe Google News
consumatorcameleonernst & youngappleclienti

Consumatorul de azi trece printr-o metamorfoza radicala, devenind un adevarat "cameleon". Aceasta schimbare atrage dupa sine consecinte semnificative pentru toate companiile cu expunere directa catre consumator. Pentru a ramane relevante, acestea vor trebui sa treaca prin transformari cel putin la fel de radicale, arata concluziile ultimului raport publicat de Ernst & Young (E&Y). Studiul "This time it's personal: from consumer to co-creator" se articuleaza pe rezultatele unei cercetari internationale care a identificat o serie de tendinte puternice care isi fac simtita prezenta in randul consumatorilor si care indica ceea ce isi doresc acestia acum, dar si ceea ce si-ar putea dori in viitor.

Steve Jobs declara la un moment dat: "Nu poti pur si simplu sa-i intrebi pe clienti ce-si doresc si sa le oferi acel lucru. Pana cand vei construi acel ceva vor dori altceva". Filozofia a functionat pentru Apple, care a introdus pe piata produse despre care lumea nu stia ca are nevoie. Acum, producatorul iPad si iPhone este cea mai valoroasa companie din lume, cu o capitalizare bursiera de peste 500 miliarde de dolari. Reteta nu functioneaza insa pentru toate firmele, deoarece nu au in spate "masina infernala" de marketing a Apple. Cercetarea E&Y a evidentiat cinci tendinte care demonstreaza ca obiceiurile de consum au suferit modificari majore:   
 
1. Spargerea granitelor in segmentarea de piata: "consumatorul cameleon" isi adapteaza permanent culorile. 
 
"Consumatorul cameleon" are o personalitate in continua schimbare, care sfideaza limitarile segmentarii traditionale de piata. Acest consumator are preferinte si fatete contradictorii: face cumparaturi online, dar pretinde contact personal cu cei de la care cumpara, cere cu insistenta servicii individualizate, dar comunica in grup pe site-uri de socializare.
 
3. De la comunicarea in masa la selectia personala: consumatorul vrea comunicare cu caracter personal.
 
Increderea consumatorului migreaza tot mai mult dinspre canalele traditionale de comunicare in masa catre cele in care este implicata "comunitatea", cum ar fi retelele de socializare online sau alte canale digitale. Fenomenul este urmarea unei preferinte tot mai clare pentru personalizarea comunicarii si serviciilor. Aceasta mutare ia din mainile marcilor puterea canalelor proprii si platite - restrangand raza de actiune a marketingului traditional – si transforma comunitatea bloggerilor in noii purtatori de cuvant. Noul curent ofera oportunitati si avantaje uriase organizatiilor care vor sti sa-i castige de partea lor pe consumatorii digitali. 
 
4. Consumatorul stie-tot, are-de-toate.
 
In mai putin de un deceniu, s-a ajuns ca majoritatea oamenilor sa intre online pentru cel putin o parte din activitatea lor de cumparare. Internetul schimba rapoartele de putere din vanzari pe masura ce isi diversifica propriile canale. Dotati cu toate produsele posibile, avand informatii despre pret si stocuri, consumatorii ii pot pur si simplu evita pe retailerii care nu sunt competitivi. 
 
Implicatii pentru zona business
 
Studiul a identificat o serie de implicatii generate de aceste noi trenduri in randul consumatorilor care reprezinta mari provocari, dar, totodata, si mari oportunitati pentru zona de business. Pentru a integra in afacere schimbarile consumatorului, companiile trebuie:
 
A. Sa se angajeze in dialogul cu consumatorul
 
Organizatiile trebuie sa reinvete sa-si inteleaga consumatorul, daca vor sa dezvolte relatii solide si profitabile cu clientii lor. Ele trebuie sa se angajeze in diferite tipuri de dialog, caracterizate de un nou tip de ascultare si comunicare, in forumuri neutre guvernate de reguli diferite. Pentru a putea sustine acest dialog in directia construirii intelegerii consumatorului lor, companiile va trebui sa investeasca in tot mai multe analize si cercetari de piata.  
 
B. Sa-si personalizeze serviciile
 
Inarmate cu noile informatii despre consumator, organizatiile va trebui sa-si alinieze intregul lant de valoare pentru a-i putea furniza o experienta de consum cat mai personalizata: de la variante de produse si servicii personalizate, pana la solutii de livrare flexibile, de la modalitati de plata adaptabile, pana la optiuni de comunicare pe canale multiple, in functie de preferintele clientului.
 
C. Sa ofere consumatorului o experienta totala in relatia cu marca
 
Organizatiile trebuie sa asigure o experienta pozitiva in fiecare punct in care consumatorul vine in contact cu marca, inclusiv pe zona comunicarii. Doar asigurand aceasta experienta pozitiva completa pentru consumator vor mai reusi companiile sa construiasca comunitati solide in jurul marcii, care sa le protejeze produsele de la transformarea lor intr-o simpla marfa pe care o poti cumpara de oriunde si sa le ajute sa-si salveze reputatia de la prafuire.    
 
D. Sa livreze servicii relevante pe mai multe canale 
 
Consumatorii pretind consecventa in politica de pret, de calitate si de branding in intreaga retea de servicii. Pe masura ce organizatiile isi dezvolta capacitatile online, acestea trebuie sa fie atente sa nu neglijeze experienta contactului fata in fata cu consumatorul. Experienta cumparaturilor in magazinele traditionale va ramane, pe mai departe, preferata cosumatorilor, insa organizatiile trebuie sa reevalueze rolul si formatul acestora in portofoliul lor. 
 
E. Sa-si transforme consumatorii in parteneri de afaceri
 
Organizatiile trebuie sa se concentreze pe promovarea unor relatii de colaborare cu consumatorii lor si sa gaseasca oportunitati de tip "win-win" pentru ambele parti pentru a dezvolta un parteneriat cu ei. Deschiderea catre consumatori a etapelor de cercetare si dezvoltare, de exemplu, va aduce idei noi si va genera un sentiment de apartenenta si loialitate in randul consumatorilor; implicarea clientilor in crearea de programe de loialitate relevante le va folosi furnizorilor pentru a construi o afinitate autentica pentru produs.
 
Companiile care vor sti sa valorifice principiile unei strategii de marketing bine articulate ca baza pentru aceste puncte de actiune vor reusi sa-si transforme organizatiile – si ofertele – pe linia unor traiectorii centrate pe client si vor putea obtine un avantaj competitiv foarte mare: oferte mai relevante, o eficienta sporita pe intregul lant de valoare si asigurarea loialitatii clientilor lor. 
 
Studiul Ernst & Young  "This time it's personal: from consumer to co-creator" se bazeaza pe o cercetare derulata in perioada septembrie-decembrie 2011, pe un esantion de 24.405 participanti din 34 de tari din cele doua Americi, zona Asia-Pacific, Europa, Orientul Mijlociu, India si Africa. Esantionul este reprezentativ pentru profilul consumatorului global, fiind alcatuit in proportie de 53% din femei, cu varsta cuprinsa intre 15 si 60 de ani, cu un venit mediu anual cuprins intre sub 10.000 de euro si pana la peste 100.000 de euro.  

Ultimele NOUTATI

Firmele de asigurare, revoltate ca pretul la RCA ramane plafonat: e iar haos pe piata asigurarilor auto obligatorii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Firmele de asigurare, revoltate ca pretul la RCA ramane plafonat: e iar haos pe piata asigurarilor auto obligatorii

today27 Mar. 2024
Antreprenorii romani tuna si fulgera: avem e-factura, e-transport, e-sigiliu si cu toate astea marii infractori nu sunt prinsi niciodata
Companii

Antreprenorii romani tuna si fulgera: avem e-factura, e-transport, e-sigiliu si cu toate astea marii infractori nu sunt prinsi niciodata

today27 Mar. 2024
Se scumpesc taxele locale pentru proprietati. Nu scapa nici macar firmele, ce spune noua legislatie fiscala
Economie

Se scumpesc taxele locale pentru proprietati. Nu scapa nici macar firmele, ce spune noua legislatie fiscala

today27 Mar. 2024
Salarii litoral 2024. Cat de generosi sunt patronii, salarii si de 10.000 de lei bani in mana, lunar
Economie

Salarii litoral 2024. Cat de generosi sunt patronii, salarii si de 10.000 de lei bani in mana, lunar

today27 Mar. 2024
Atentie, soferi: in caz de accident, la 45km/h esti proiectat prin parbriz, daca nu porti centura
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Atentie, soferi: in caz de accident, la 45km/h esti proiectat prin parbriz, daca nu porti centura

today27 Mar. 2024
Crocs: Revolutia pantofilor
Life Style

Crocs: Revolutia pantofilor

today27 Mar. 2024
Curatenia de primavara bate la usa! Pregateste-te cu produse profesionale care sa-ti faca munca mai usoara!
Life Style

Curatenia de primavara bate la usa! Pregateste-te cu produse profesionale care sa-ti faca munca mai usoara!

today27 Mar. 2024
7 sfaturi utile pentru organizarea nuntii perfecte
Life Style

7 sfaturi utile pentru organizarea nuntii perfecte

today27 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Se scumpesc taxele locale pentru proprietati. Nu scapa nici macar firmele, ce spune noua legislatie fiscala
Economie

Se scumpesc taxele locale pentru proprietati. Nu scapa nici macar firmele, ce spune noua legislatie fiscala

today27 Mar. 2024
Salarii litoral 2024. Cat de generosi sunt patronii, salarii si de 10.000 de lei bani in mana, lunar
Economie

Salarii litoral 2024. Cat de generosi sunt patronii, salarii si de 10.000 de lei bani in mana, lunar

today27 Mar. 2024
Atentie, soferi: in caz de accident, la 45km/h esti proiectat prin parbriz, daca nu porti centura
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Atentie, soferi: in caz de accident, la 45km/h esti proiectat prin parbriz, daca nu porti centura

today27 Mar. 2024
Crocs: Revolutia pantofilor
Life Style

Crocs: Revolutia pantofilor

today27 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x