Din 2017 s-ar putea naviga pe Canalul Dunare-Bucuresti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Din 2017 s-ar putea naviga pe Canalul Dunare-Bucuresti Din 2017 s-ar putea naviga pe Canalul Dunare-Bucuresti
de Manager.ro la 21 Nov. 2012
Urmareste-ne pe Google News
ministerul transporturilorcanalul dunare-bucurestiproiectinvestitiifonduri europene

Ministerul Transporturilor vrea sa reinceapa anul viitor lucrarile la Canalul Dunare-Bucuresti, un proiect ce ar costa 1,8 miliarde euro.

In 2017 s-ar putea naviga pe canal

Potrivit directorului Administratiei Nationale a Canalelor Navigabile, Daniel Georgescu, autoritatile intentioneaza sa acceseze fonduri europene pentru reinceperea constructiei canalului, nefinalizata in perioada comunista.

Daca nu se vor obtine fonduri pe aceasta cale, se va apela la investitori straini. Reprezentantii Ministerului Transporturilor sustin ca proiectul va genera 500 de locuri de munca si va inlesni considerabil traficul pe ruta Constanta-Bucuresti. 


Daca vor exista fonduri si lucrarile vor incepe anul viitor, in anul 2017 vor putea circula primele barje pe Canalul Constanta-Bucuresti.
Proiectul a fost introdus, de altfel, in strategia europeana a Dunarii.

Canalul, proiect al lui Ceausescu, inceput in 1984

Constructia canalului Dunare-Bucuresti a demarat in anul 1984, la ordinele fostului dictator, Nicolae Ceausescu. In preajma Revolutiei din decembrie 1989, lucrarea era finalizata in proportie de aproximativ 70%. Dupa aceea insa, lucrarile au fost sistate din lipsa de fonduri.

Viitoarea artera navigabila masoara 73 de kilometri lungime, 80 de metri latime si o adancime medie de aproximativ cinci metri. Portul Capitalei urma sa fie la Darasti, in zona de sud, si era aproape gata in 1989. In acest moment insa, constructia arata ca o ruina.

Mai mult, o parte din terenul pe  care ar fi trebuit sa treaca acest canal a fost privatizata de primarul din Oltenita.

Fiecare ministru al Transporturilor a anuntat in perioada mandatului sau ca intentioneaza sa finalizeze lucrarile la acest proiect.

Daca in 2008, Ludovic Orban estima un cost al lucrarilor de aproape o jumatate de miliard de euro, respectiv 450 de milioane de euro, in anul 2010, Anca Boagiu aprecia costuri de sase ori mai mari, in conditiile in care canalul ar fi fost prelungit cu 31 de kilometri.

"Uniunea Europeana a acceptat propunerea Romaniei de a finanta cu fonduri constructia Canalului Dunare-Bucuresti, dar si alte proiecte pe care le vom inainta in perioada imediat urmatoare. Exista un angajament ferm al forurilor comunitare de a oferi Romaniei asistenta tehnica in vederea pregatirii unei liste de proiecte pentru a creste absorbtia fondurilor in perspectiva financiara 2014-2020, "a declarat ministrul Alexandru Nazare, in luna martie a.c.

Primarul Oprescu versus Ministrul Transporturilor

Proiectul Canalului este unul urmarit si de autoritatile locale de la București. Sorin Oprescu a afirmat ca ar dori sa preia aceasta lucrare la municipalitate, in conditiile dezvoltarii unei zone metropolitane a Capitalei.

Chiar si fostul premier Emil Boc a prezentat proiectul canalului presedintelui Chinei, in contextul vizitei sale de la Beijing, in august 2011. Hu Jintao s-a aratat interesat de proiect, dar negocierile au stagnat din cauza instabilitatii politice din Romania.

Fostul ministru al Turismului, Elena Udrea dorea si ea sa ia acest proiect la Ministerul Dezvoltarii, pe care sa il deruleze apoi in parteneriat cu Ministerul Transporturilor.

Cu toate acestea, fostul presedinte Ion Iliescu, declara anul trecut ca reluarea lucrarilor la canalul Dunare-București este o prostie, dat fiind faptul ca proiectul nu se justifica economic.

Motivul: traficul fluvial pe Dunare s-a redus pana aproape de disparitie, iar porturile romanesti practic nu mai exista.

In opinia acestuia, proiectul canalului nu se justifica intrucat intre Bucuresti si Giurgiu, Oltenita sau Calarasi traficul fluvial va fi situat la valori foarte scazute, aceste localitati fiind legate cu Bucurestiul pe cai ferate si artere rutiere. 

Ultimele NOUTATI

FMI nu crede ca economia mondiala va intra in recesiune: iata de ce nu vine criza peste noi
Economie

FMI nu crede ca economia mondiala va intra in recesiune: iata de ce nu vine criza peste noi

today19 Apr. 2024
Schimbare noua la RCA: plata despagubirilor, facuta dupa noi reguli
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Schimbare noua la RCA: plata despagubirilor, facuta dupa noi reguli

today19 Apr. 2024
Top 6 meserii din care poti alege daca esti o persoana indemanatica
Life Style

Top 6 meserii din care poti alege daca esti o persoana indemanatica

today19 Apr. 2024
Revolut da cate 40.000 de euro clientilor, prin credit: ce trebuie sa stii daca ai cont virtual
Financiar-Bancar

Revolut da cate 40.000 de euro clientilor, prin credit: ce trebuie sa stii daca ai cont virtual

today19 Apr. 2024
Importanta comunicarii cu clientii in medicina veterinara
Companii

Importanta comunicarii cu clientii in medicina veterinara

today19 Apr. 2024
Cum sa alegi motoare de barca cu puterea potrivita pentru barca ta?
Life Style

Cum sa alegi motoare de barca cu puterea potrivita pentru barca ta?

today19 Apr. 2024
Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024

today18 Apr. 2024
Cum poti sa incepi sa investesti la Bursa de Valori Bucuresti
Financiar-Bancar

Cum poti sa incepi sa investesti la Bursa de Valori Bucuresti

today18 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Top 6 meserii din care poti alege daca esti o persoana indemanatica
Life Style

Top 6 meserii din care poti alege daca esti o persoana indemanatica

today19 Apr. 2024
Revolut da cate 40.000 de euro clientilor, prin credit: ce trebuie sa stii daca ai cont virtual
Financiar-Bancar

Revolut da cate 40.000 de euro clientilor, prin credit: ce trebuie sa stii daca ai cont virtual

today19 Apr. 2024
Importanta comunicarii cu clientii in medicina veterinara
Companii

Importanta comunicarii cu clientii in medicina veterinara

today19 Apr. 2024
Cum sa alegi motoare de barca cu puterea potrivita pentru barca ta?
Life Style

Cum sa alegi motoare de barca cu puterea potrivita pentru barca ta?

today19 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x