Hennes & Mauritz sfideaza criza
hennes & mauritzhainecrizavanzariscaderevanzari
Al doilea cel mai mare retailer de haine din lume, Hennes & Mauritz, a inregistrat o crestere semnificativa a vanzarilor la nivelul lunii iunie, ca urmare a cererii cumparatorilor afectati de criza.
Vanzarile H&M au crescut in magazinele deschise de cel putin un an cu 3%. Cresterea s-a situat insa sub asteptarile economistilor Reuters, care o situau la 5%.
Vanzarile totale au crescut cu 13% fata de anul trecut, comparativ cu o estimare de 14%.
"Compania a obtinut rezultate foarte bune, in ciuda crizei. H&M are o cota de piata sigura", a declarat analistul Stefan Stjernholm de la Nordea.
Hennes & Mauritz, lantul vestimentar care se extinde cu repeziciune, se situeaza pe al doilea loc in Europa dupa proprietarul Zara, Inditex, ca valoare de piata si cifra de afaceri. Compania detine 2.596 de magazine in 44 de piete din intreaga lume.
In Germania, cea mai mare piata individuala pentru H&M, piata a scazut cu 2%, potrivit cifrelor furnizate de industrie.
In luna mai si prima jumatate a anului fiscal, vanzarile H&M like for like au crescut cu 3%, in timp ce vanzarile totale s-au majorat cu 12%.
In al doilea trimestru, profiturile H&M au crescut peste asteptari, datorita concentrarii brandului asupra vanzarii accesibile de haine.
Si Inditex a sfidat criza economica in al doilea trimestru, demonstrand ca poate vinde haine atat cumparatorilor "infometati" de moda din Asia emergenta, cat si celor austeri din Europa.