Japonezii de la Uniqlo vor sa cucereasca Europa
companiiuniqloretailerjaponiamilanoh&m
Lantul de magazine vestimentare Uniqlo din Japonia a deschis vineri prima unitate din Germania, dorind sa se extinda in Europa; compania sa mama, Fast Retailing Co Ltd planuieste sa devina cel mai mare retailer de moda din lume, pana in anul 2020.
Fast Retailing intentioneaza sa deschida cat mai multe magazine in afara granitelor, pe masura ce veniturile pe piata locala s-au diminuat, deoarece populatia Japoniei este tot mai imbatranita si se situeaza in scadere.
Magazinul de debut al celor de la Uniqlo este situat pe strada Tauentzienstrasse din Berlin si ocupa 2.700 metri patrati pe trei etaje.
"Avem planuri mari pentru Europa - vrem sa obtinem aceleasi rezultate ca si in SUA", a spus Yukihiro Katsuta, seful de cercetare si dezvoltare al Uniqlo, intr-un interviu acordat celor de la Reuters, la Paris - unde Uniqlo va deschide un nou magazin in data de 25 aprilie.
Fast Retailing, care detine branduri percum Theory, J Brand, GU, Comptoir des Cotonniers si Princesse tam.tam, doreste sa opereze 100 de outlet-uri Uniqlo in SUA, in urmatorii ani, fata de 17 unitati, numarul inregistrat in prezent. Dincolo de SUA, Uniqlo mizeaza puternic pe piata europeana.
Al patrulea retailer vestimentar din lume, dupa Inditex, H&M si Gap Inc are planuri indraznete si doreste sa-si majoreze veniturile la 5 trilioane yeni (49 miliarde dolari), pana in 2020.
Avand peste 1.300 de magazine in toata lumea, din care 856 doar in Japonia, Uniqlo s-a concentrat asupra extinderii in China si Coreea de Sud, dar si in SUA si Europa, unde are in prezent doar 18 unitati.
Extinderea globala a Uniqlo nu a fost intotdeauna simpla; grupul a inchis cateva magazine in Marea Britanie, in 2003, dupa pierderi masive. Japonezii nu au renuntat insa la ambitia de a cuceri pietele lumii.
"Avem ambitii mari in Europa - Germania este o piata foarte importanta pentru noi", a declarat Berndt Hauptkorn, CEO-ul Uniqlo Europe, care nu a oferit insa informatii despre obiectivele financiare ale retailerului.
Uniqlo vinde tricouri, jachete, pulovere, lenjerie intima din materiale de calitate, atat pentru vara, cat si iarna.
Spre deosebire de brandurile Zara si H&M, care se bazeaza pe veniturile rapide, rezultate din schimbarile de trenduri vestimentare, Uniqlo are un ciclu de productie mai lent, parteneriate pe termen lung cu furnizorii si doreste sa vanda doar produse de calitate ridicata.
Inditex si H&M s-au descurcat bine chiar si in perioada de criza din Europa, dar competitia vine din partea unor discounteri precum Primark si Forever 21, dar si a firmelor online, de tipul ASOS Plc.
Inditex are peste 6.300 de magazine la nivel global, in timp ce H&M dispune de peste 3.000 de unitati, inclusiv 418 in Germania, cea mai mare piata pentru grup.
Dupa Berlin si paris, Uniqlo vizeaza orase precum Milano si Barcelona, a spus Jorgen Andersson, directorul global de marketing al companiei.
"Identificarea locatiei ideale reprezinta una din cele mai mari provocari", a adaugat Andersson, mentionand ca Uniqlo a rivalizat cu nume mari, precum LVMH, Kering si Zara, in vederea "cuceririi" celor mai bune orase.
Uniqlo a deschis primul magazin din afara Asiei la Londra, in 2001 si acum are 10 magazine in Marea Britanie, patru in Rusia si patru in Franta, unde va mai deschide o unitate in 25 aprilie, in cartierul Le Marais din Paris.
Compania a renuntat recent la planurile de cumparare a retailerului vestimentar american J.Crew Group Inc, mai scrie Reuters.