Suntem saraci, dar nu ne uitam la bani cand facem cumparaturi online

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Suntem saraci, dar nu ne uitam la bani cand facem cumparaturi online
Suntem saraci, dar nu ne uitam la bani cand facem cumparaturi online
de Magda Florea la 31 Ian. 2022
Urmareste-ne pe Google News
shopping onlinee-commencecomert electronicmagazine online

In plina criza sanitara, cand cuvantul de ordine pentru majoritatea romanilor este "lipsa banului", sondajele si analizeze efectuate in randul conationalilor nostri indica faptul ca nu ne uitam la bani atunci cand facem cumparaturi online.
 


Comertul electronic evolueaza si in Romania si tinde spre cote foarte inalte. Aceasta este concluzia la care ajungem, daca analizam cele mai recente date furnizate de MerchantPro, furnizor de solutii SaaS pentru eCommerce. 
 
Se pare ca anul trecut s-a inregistrat o crestere cu 72% in valoarea comenzilor plasate, respectiv de 48% in numarul acestora. Luna decembrie a adus cresteri semnificative si la nivel cosului mediu, care a crescut cu aproape 30% fata de anul precedent. La nivel de an, cresterea a fost de 18%. 
 
Luna decembrie a marcat finalul unui an de crestere constanta in online-ul romanesc, la nivelul magazinelor create pe platforma MerchantPro inregistrandu-se o crestere aproape la fel de spectaculoasa ca in 2020. Astfel, daca la nivelul lui decembrie 2020 cresterea in valoarea comenzilor a fost de 99% YoY, in decembrie 2021 aceasta a fost de 75% fata de anul precedent, arata datele MerchantPro. 
 
Conform sursei citate, in luna decembrie, cea mai consistenta valoare a unei comenzi a fost de 60.000 de euro. Cumparatorul a achizitionat echipamente de specialitate din industria HoReCa.
 
"Observam o consolidare in comportamentul de consum, care confirma estimarile facute  la inceputul lui 2021. Evolutia pozitiva constanta la nivel de an s-a mentinut, iar luna decembrie a fost similara cu cea a anului precedent.

Cea mai intensa perioada din punct de vedere al comenzilor a fost la mijlocul lunii, spre deosebire de anii dinainte de pandemie, cand aceasta era la inceput de decembrie, ca rezultat al flexibilitatii si implementarii de catre magazine a solutiilor multiple de livrare si plata si a eficientizarii fluxului operational, aspecte la care au lucrat cele mai multe magazine online in 2021"
, a precizat Arthur Radulescu, CEO MerchantPro. 
 

IT&electronice si home&deco, printre cele mai active domenii

 
Specialistii au realizat si un clasament al celor mai active domenii in comertul online. Se pare ca aici avem, desigur, pe prima pozitie IT&electronice, urmat de home&deco, segmentul beauty, -, articole si echipamente sportive si fashion.
 
Te-ar putea interesa si: Mediul de afaceri, complet nepregatit pentru viitor: Firmele au mari probleme in privinta tranzitiei catre comertul digital

Ce ne asteapta in 2022

 
Se pare ca tendintele pentru acest an arata ca numarul magazinelor ce vor avea o prezenta online va continua trendul ascendent, cu o dinamica temperata, de 15-20%.
 
Pentru jucatorii existenti in piata, dupa ce 2021 a fost anul consolidarii pozitiei, cand cele mai multe magazine au reusit sa-si stabilizeze portofoliul de produse si fluxul de comenzi si sa le armonizeze cu strategiile de marketing, 2022 se contureaza ca fiind un an in care magazinele online vor urmari eficientizarea fluxurilor si identificarea tehnologiilor care ii vor diferentia. 
 
"De la integrarea aplicatiilor de cross-selling, la comenzi recurente, integrari de multi-store sau marketplace, metode variate de plata si accesarea retelei nationale de lockere pentru livrari – interesul pentru acestea este tot mai mare in cazul magazinelor cu vechime de 1-2 ani pe piata.

Magazinele online care deja au integrat toate aceste functionalitati se indreapta catre o eficientizare tot mai complexa a fluxului operational, motiv pentru care unul dintre principalele puncte de focus pentru noi a fost extinderea zonei de integrari cu sisteme ERP si WMS, in platforma MerchantPro fiind disponibile peste 10 astfel de sisteme, deja integrate. In continuare va conta extrem de mult experienta personalizata pe care comerciantii online reusesc sa o ofere clientilor. Intr-o piata tot mai dinamica si cu un numar de jucatori in crestere, diferentierea este esentiala",
a mai precizat Arthur Radulescu. 
 
Te-ar putea interesa si: Ce strategie de investitii aplica miliardarul legendar, care n-a pierdut bani nici in 2022
 
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Bugetul public, cocosat de salariile bugetarilor si pensiile umflate! Avertismentul sefului Consiliului Fiscal privind taierile de cheltuieli
Economie

Bugetul public, cocosat de salariile bugetarilor si pensiile umflate! Avertismentul sefului Consiliului Fiscal privind taierile de cheltuieli

today28 Mai. 2025
Continua dezmatul cu bani publici! Statul continua sa cheltuiasca sume colosale
Economie

Continua dezmatul cu bani publici! Statul continua sa cheltuiasca sume colosale

today28 Mai. 2025
Salariile bugetarilor si pensiile romanilor apasa greu pe buget. Ministrul Finantelor: Romania trebuie sa-si reduca cheltuielile
Economie

Salariile bugetarilor si pensiile romanilor apasa greu pe buget. Ministrul Finantelor: Romania trebuie sa-si reduca cheltuielile

today28 Mai. 2025
Ilie Bolojan: Situatia e complicata. E posibil sa fim nevoiti sa crestem taxe si impozite
Ultima ora

Ilie Bolojan: Situatia e complicata. E posibil sa fim nevoiti sa crestem taxe si impozite

today28 Mai. 2025
Somerii bucuresteni pun mana pe munca - scade rata somajului pe cea mai mare piata a muncii din tara
Economie

Somerii bucuresteni pun mana pe munca - scade rata somajului pe cea mai mare piata a muncii din tara

today28 Mai. 2025
e-Toro: Un val global de incertitudine determina cresterea randamentelor obligatiunilor
Economie

e-Toro: Un val global de incertitudine determina cresterea randamentelor obligatiunilor

today28 Mai. 2025
Pregatiti-va de impact cu un nou val de scumpiri! Cresc preturile in Constructii, Servicii si Industria prelucratoare
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de impact cu un nou val de scumpiri! Cresc preturile in Constructii, Servicii si Industria prelucratoare

today28 Mai. 2025
Constructia celui mai lung pod suspendat din Europa va incepe anul acesta
Economie

Constructia celui mai lung pod suspendat din Europa va incepe anul acesta

today28 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x