Suntem saraci, dar nu ne uitam la bani cand facem cumparaturi online

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Suntem saraci, dar nu ne uitam la bani cand facem cumparaturi online
Suntem saraci, dar nu ne uitam la bani cand facem cumparaturi online
de Magda Florea la 31 Ian. 2022
Urmareste-ne pe Google News
shopping onlinee-commencecomert electronicmagazine online

In plina criza sanitara, cand cuvantul de ordine pentru majoritatea romanilor este "lipsa banului", sondajele si analizeze efectuate in randul conationalilor nostri indica faptul ca nu ne uitam la bani atunci cand facem cumparaturi online.
 


Comertul electronic evolueaza si in Romania si tinde spre cote foarte inalte. Aceasta este concluzia la care ajungem, daca analizam cele mai recente date furnizate de MerchantPro, furnizor de solutii SaaS pentru eCommerce. 
 
Se pare ca anul trecut s-a inregistrat o crestere cu 72% in valoarea comenzilor plasate, respectiv de 48% in numarul acestora. Luna decembrie a adus cresteri semnificative si la nivel cosului mediu, care a crescut cu aproape 30% fata de anul precedent. La nivel de an, cresterea a fost de 18%. 
 
Luna decembrie a marcat finalul unui an de crestere constanta in online-ul romanesc, la nivelul magazinelor create pe platforma MerchantPro inregistrandu-se o crestere aproape la fel de spectaculoasa ca in 2020. Astfel, daca la nivelul lui decembrie 2020 cresterea in valoarea comenzilor a fost de 99% YoY, in decembrie 2021 aceasta a fost de 75% fata de anul precedent, arata datele MerchantPro. 
 
Conform sursei citate, in luna decembrie, cea mai consistenta valoare a unei comenzi a fost de 60.000 de euro. Cumparatorul a achizitionat echipamente de specialitate din industria HoReCa.
 
"Observam o consolidare in comportamentul de consum, care confirma estimarile facute  la inceputul lui 2021. Evolutia pozitiva constanta la nivel de an s-a mentinut, iar luna decembrie a fost similara cu cea a anului precedent.

Cea mai intensa perioada din punct de vedere al comenzilor a fost la mijlocul lunii, spre deosebire de anii dinainte de pandemie, cand aceasta era la inceput de decembrie, ca rezultat al flexibilitatii si implementarii de catre magazine a solutiilor multiple de livrare si plata si a eficientizarii fluxului operational, aspecte la care au lucrat cele mai multe magazine online in 2021"
, a precizat Arthur Radulescu, CEO MerchantPro. 
 

IT&electronice si home&deco, printre cele mai active domenii

 
Specialistii au realizat si un clasament al celor mai active domenii in comertul online. Se pare ca aici avem, desigur, pe prima pozitie IT&electronice, urmat de home&deco, segmentul beauty, -, articole si echipamente sportive si fashion.
 
Te-ar putea interesa si: Mediul de afaceri, complet nepregatit pentru viitor: Firmele au mari probleme in privinta tranzitiei catre comertul digital

Ce ne asteapta in 2022

 
Se pare ca tendintele pentru acest an arata ca numarul magazinelor ce vor avea o prezenta online va continua trendul ascendent, cu o dinamica temperata, de 15-20%.
 
Pentru jucatorii existenti in piata, dupa ce 2021 a fost anul consolidarii pozitiei, cand cele mai multe magazine au reusit sa-si stabilizeze portofoliul de produse si fluxul de comenzi si sa le armonizeze cu strategiile de marketing, 2022 se contureaza ca fiind un an in care magazinele online vor urmari eficientizarea fluxurilor si identificarea tehnologiilor care ii vor diferentia. 
 
"De la integrarea aplicatiilor de cross-selling, la comenzi recurente, integrari de multi-store sau marketplace, metode variate de plata si accesarea retelei nationale de lockere pentru livrari – interesul pentru acestea este tot mai mare in cazul magazinelor cu vechime de 1-2 ani pe piata.

Magazinele online care deja au integrat toate aceste functionalitati se indreapta catre o eficientizare tot mai complexa a fluxului operational, motiv pentru care unul dintre principalele puncte de focus pentru noi a fost extinderea zonei de integrari cu sisteme ERP si WMS, in platforma MerchantPro fiind disponibile peste 10 astfel de sisteme, deja integrate. In continuare va conta extrem de mult experienta personalizata pe care comerciantii online reusesc sa o ofere clientilor. Intr-o piata tot mai dinamica si cu un numar de jucatori in crestere, diferentierea este esentiala",
a mai precizat Arthur Radulescu. 
 
Te-ar putea interesa si: Ce strategie de investitii aplica miliardarul legendar, care n-a pierdut bani nici in 2022
 
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

EDITORIAL. Premiantul clasei risca sa devina un invins. Ce s-a ales de promisiunea ca, daca inveti, ajungi departe?
Analize

EDITORIAL. Premiantul clasei risca sa devina un invins. Ce s-a ales de promisiunea ca, daca inveti, ajungi departe?

today14 Mai. 2025
EDITORIAL. Romania voteaza cu sabia deasupra capului. Suntem chemati la urne sa alegem intre Romania ratiunii si Romania carnavalului
Analize

EDITORIAL. Romania voteaza cu sabia deasupra capului. Suntem chemati la urne sa alegem intre Romania ratiunii si Romania carnavalului

today14 Mai. 2025
Seful Consiliului Fiscal, mesaj fara precedent: Tara este obosita, oamenii sunt obositi. Rabdarea celor care ne finanteaza nu este nelimitata
Economie

Seful Consiliului Fiscal, mesaj fara precedent: Tara este obosita, oamenii sunt obositi. Rabdarea celor care ne finanteaza nu este nelimitata

today14 Mai. 2025
Ce tip de societate ne propun, de fapt, suveranistii? Raspunsul e limpede si perfect logic!
Analize

Ce tip de societate ne propun, de fapt, suveranistii? Raspunsul e limpede si perfect logic!

today14 Mai. 2025
Nicusor Dan: Vom redresa economia Romaniei, nu vom ajunge sa majoram TVA! Vom reusi, trebuie sa oprim marea evaziune fiscala
Economie

Nicusor Dan: Vom redresa economia Romaniei, nu vom ajunge sa majoram TVA! Vom reusi, trebuie sa oprim marea evaziune fiscala

today14 Mai. 2025
Piata imobiliara din Romania, demonstratie de forta in fata crizelor actuale. Proiectele dezvoltatorilor continua in ritm sustinut, iar romanii sunt in continuare interesati sa cumpere apartamente
Imobiliare

Piata imobiliara din Romania, demonstratie de forta in fata crizelor actuale. Proiectele dezvoltatorilor continua in ritm sustinut, iar romanii sunt in continuare interesati sa cumpere apartamente

today14 Mai. 2025
Ce aduce romanii impreuna si ce ii desparte in prag de alegeri?
Ultima ora

Ce aduce romanii impreuna si ce ii desparte in prag de alegeri?

today14 Mai. 2025
Industria de outsourcing se pregateste intens pentru implementarea Directivei europene privind transparenta salariala si remunerare egala intre barbati si femei
Companii

Industria de outsourcing se pregateste intens pentru implementarea Directivei europene privind transparenta salariala si remunerare egala intre barbati si femei

today14 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x