Taxe si tarife unice la inregistrarea in Registrul Comertului
taxetarifeuniceregistrul comertuluiinregistrare
Inregistrarea in Registrul Comertului ar putea fi mult mai simpla in viitor, gratie unui proiect de Hotarare de Guvern.
Proiectul are ca obiectiv simplificarea procedurilor de inregistrare in Registrul Comertului.
Exemple de noi taxe si tarife unice propuse de proiectul de act normative:
Inregistrarea unei persoane fizice va costa 90 de lei, nivel similar cu cel achitat in sistemul actual de taxare prin cumularea tuturor costurilor generate de aceasta operatiune:
-
inmatriculare - 30 lei
-
obtinere CUI - 10 lei
-
obtinere cazier fiscal - 10 lei
-
transmitere declaratii catre autoritati - 10 lei
-
eliberarea certificatului constatator - 10 lei.
Inregistrarea unei persoane juridice cu un singur asociat si cererea de autorizare pentru doua obiecte de activitate va costa 250 lei. In sistemul actual, acest procedeu costa 244,95 lei:
-
verificare unicitate sediu - 10 lei
-
inmatriculare - 120 lei
-
obtinere CUI - 10 lei
-
certificat constatator Lg. 359/2006 (2 ex.) - 60 lei
-
transmitere declaratii catre autoritati - 10 lei
-
transmitere publicare acte in Monitorul Oficial - 10 lei
-
obtinere cazier fiscal - 10 lei
-
indrumare prealabila - 4,95 lei.
Cuantumul taxelor nu creste, dupa cum rezulta din exemplele anterioare. "Din exemplele enumerate rezulta ca, per ansamblu, nu sunt cresteri ale cuantumului taxelor pentru operatiunile de inregistrare in registrul comertului", precizeaza un comunicat.
Aplicarea acestor taxe si tarife unice va facilita plata on-line, utilizand cardul bancar prin Sistemul National Electronic de Plata Online. In plus, se va scurta timpul de calculare, la ghiseu, a contravalorii serviciilor prestate.
In prezent, stabilirea exacta a taxelor si tarifelor este realizata numai prin intocmirea notelor de calcul iar achitarea este efectuata dupa emiterea acestora de la ghiseu.
Proiectul a fost recent publicat pe site-urile Ministerulu Justitiei si Oficiului National al Registrului Comertului.