Renault a lansat Dacia Spring, prima masina electrica a marcii romanesti

Renault a lansat Dacia Spring, prima masina electrica a marcii romanesti
Renault a lansat Dacia Spring, prima masina electrica a marcii romanesti
de Vlad Strunescu la 16 Oct. 2020
lansare dacia springdacia electricadacia spring cargo

Dacia a deschis, ieri, un nou capitol din istoria sa, odata cu prezentarea Dacia Spring, primul sau model de serie electric ale carui trasaturi generale erau anticipate inca din luna martie a acestui an de showcar-ul omonim.


 
Alaturi de modelul de serie destinat publicului larg, Dacia a prezentat, la Paris, si doua versiuni inedite destinate noilor forme de mobilitate: o versiune adaptata serviciilor de car sharing si o versiune utilitara, denumita Cargo, pentru livrarile pe distante scurte fara emisii poluante.  

Citeste si: Uzina Dacia de la Mioveni pierde productia noii generatii Sandero
 
Potrivit Renault, proprietarul Dacia, cel mai ieftin automobil electric de pe piata ofera un spatiu interior record pentru segmentul sau, o motorizare electrica simpla si fiabila si o autonomie rezonabila. Sub liniile care evoca universul crossover, Dacia Spring se dezvaluie ca un vehicul de oras polivalent si practic. Pionier in domeniul mobilitatii electrice, Grupul  Renault a dobandit o experienta de zece ani, unica in lume. 
 
In Europa, una din cinci masini electrice este conceputa de Grupul Renault. Peste 30.000 de salariati ai companiei sunt pregatiti pentru specificul mobilitatii electrice. Abordand acest domeniu, Dacia ramane fidela filosofiei sale, oferind un vehicul contemporan care raspunde nevoilor reale ale clientilor. Spring este un automobil de oras spatios, robust, disponibil la un pret imbatabil.
 

Dacia Spring poate fi comandata din primavara anului viitor

Comenzile pentru noul model Dacia Spring vor fi preluate incepand din primavara anului 2021. Oferta comerciala va cuprinde doua nivele de echipare pentru varianta destinata publicului larg iar costul bateriei va fi inclus in pretul de achizitie.
 
"Marca Dacia a fost intotdeauna preocupata sa raspunda nevoilor reale ale clientilor. Suntem cunoscuti in industria auto pentru revolutiile pe care le-am creat, incepand cu Logan si continuand cu Duster, primul SUV accesibil publicului larg. Asistam la cea de-a treia revolutie a marcii noastre iar numele sau este Dacia Spring. Noul model va aborda trei piete diferite: cea a masinilor personale, cea a serviciilor de car sharing, care cuprinde numerosi operatori in toata Europa si, in fine, cea a transportului utilitar pe distante scurte, cu versiunea cargo. Dacia Spring se va remarca fara indoiala ca solutia de mobilitate electrica accesibila tuturor", a declarat Denis Le Vot, membru al Comitetului Executiv al Grupului Renault.
 
Spring, rimul model al marcii Dacia din segmentul mini afiseaza un design inedit pentru o masina electrica asa-zis conventionala. Garda la sol inaltata, protectiile de la nivelul pasajelor rotilor si barele de pavilion ii confera un aspect de mini off-roader, ideal pentru a infrunta "jungla urbana". Linia generala a masinii se remarca prin elemente specifice universului modelelor crossover - pasaje ale rotilor bine conturate, bare de pavilion, bare de protectie ranforsate in partea inferioara, scut de protectie in partea din spate si o garda la sol suprainaltata (150 mm gol). 
 
Capota motorului bombata si flancurile proeminente ii confera modelului un aspect robust. Cu toate acestea, Spring apartine segmentului mini: dimensiunile sale sunt de numai 3,73 metri lungime, 1,62 metri latime (fara retrovizoare) si 1,51 metri inaltime. 
 
Partea frontala a masinii degaja o personalitate puternica datorita capotei proeminente, a barei de protectie generos dimensionate si a blocurilor optice inguste echipate cu LED, a caror linie orizontala este prelungita de ornamentele din partea superioara a calandrului. 


 
Element distinctiv pentru vehiculele electrice, calandrul modelului Spring nu este perforat. Cu un aspect modern, subliniat de elemente 3D, acesta include si trapa de acces pentru cablul de incarcare, a carei deschidere se realizeaza din interiorul masinii. Blocurile optice spate beneficiaza de noua semnatura luminoasa in forma de Y, specifica de acum modelelor Dacia.
 
Versiunea de lansare a modelului Spring se remarca prin cateva detalii exterioare vopsite in portocaliu: carcasa oglinzilor retrovizoare, ornamentele situate in partea din spate a barelor de pavilion, conturul bandourilor de protectie laterale si ornamentele din partea superioara a calandrului sunt de culoare portocalie. Capacele de roti ale modelului Spring au un aspect similar jantelor de aliaj. Acest lucru este posibil datorita tehnologiei Flexwheel: jantele din otel sunt perforate pentru a permite instalarea unor capace cu aspect elegant. O solutie estetica si economica daca este nevoie ca jantele sa fie schimbate.
 
Atributele inedite ale designului noului model Dacia se regasesc si in aspectul partii din spate. In timp ce luneta usor bombata, conturul rotunjit al blocurilor optice si liniile curbe ale marginilor hayonului sunt specifice masinilor de oras, bara de protectie robusta, completata in partea inferioara de un scut de culoare gri evoca universul modelelor crossover. 
 
Dacia Spring ofera un spatiu interior surprinzator de mare si un portbagaj incapator. In pofida dimensiunilor sale exterioare reduse, Spring este suficient de incapator pentru patru adulti. Pe locurile din spate, care beneficiaza de un spatiu generos deasupra capului si de o distanta de la genunchi la spatarul scaunelor din fata de 100 mm, isi pot gasi loc fara probleme chiar si persoane cu talie peste medie. 
 
Impresia de spatiu disponibil contribuie, de altfel, la confortul general resimtit la interior. Ocupantii locurilor din fata au la dispozitie spatii de depozitare la nivelul torpedoului, fetelor de portiera si la baza consolei centrale, iar pasagerii din spate beneficiaza de buzunare amplasate in spatarele scaunelor din fata.
 
Portbagajul dispune de cea mai mare capacitate de incarcare din segment: 300 de litri (fara a lua in calcul spatiul de sub portbagaj destinat rotii de rezerva disponibile in optiune). Aceasta valoare se regaseste de obicei in fisa tehnica a unor modele din segmentul superior, subcompact. De asemenea, bancheta spate este rabatabila, oferind la nevoie o capacitate de incarcare de circa 600 de litri.

Incarcare intre mai putin de o ora si sub 14 ore

Modelul dispune, in serie sau optional, de numeroase echipamente, printre care: directia cu asistenta variabila 100% electrica, inchiderea centralizata de la distanta, geamurile electrice, sistem de aer conditionat manual, sistem multimedia, reglaj electric al oglinzilor retrovizoare. Intre cadranele de bord este amplasat un ecran cu afisaj digital de 3,5 inci, iar sistemul de recunoastere vocala Google sau Apple poate fi activat la o simpla apasare pe un buton de comanda amplasat pe volan.
 
Atat conturul ecranului central cat si cel al aeratoarelor beneficiaza de ornamente de culoare albastra. Locul manetei schimbatorului de viteze este luat de un selector rotativ cromat, usor de utilizat, cu 3 pozitii: D (drive/mers inainte), N (neutral/punct mort) si R (return/marsarier).
 
Cu o raza de bracaj de numai 4,8 metri, Spring este conceput sa se strecoare usor in traficul din oras. Sistemul de asistenta la parcare, disponibil optional, asigura manevrarea in siguranta datorita senzorilor cu ultrasunete amplasati pe bara de protectie spate si a unei camere de marsarier a carei imagine este afisata pe ecranul sistemului multimedia cu linii de ghidare dinamice.
 
Disponibil in optiune, echipamentul multimedia Media Nav cuprinde un touch screen de 7 inci, sistem de navigatie, radio DAB, conexiune Bluetooth, o priza USB si este compatibil Apple Carplay si Android Auto. Functia de recunoastere vocala (via smartphone) poate fi activata cu ajutorul unei comenzi amplasate pe volan.
 
Renault considera ca Spring este o masina electrica polivalenta, aflata in largul ei atat pe soselele aglomerate din orase, cat si pe drumurile de tara, datorita unei garzi la sol suprainaltate si unui comportament rutier echilibrat. 
 
Spring ofera multiple posibilitati de incarcare: la o priza standard de 220V, cu ajutorul unui cablu furnizat in serie, la un Wallbox (cu un cablu oferit optional) sau la o borna DC (optional). Durata de incarcare a bateriei litiu-ion este de: mai putin de o ora pentru o incarcare 80% la o borna DC 30 kW; mai putin de 5 ore pentru o incarcare 100% la un Wallbox de 7,4 kW; mai putin de 8 ore si jumatate  pentru o incarcare 100% la un Wallbox de 3,7 kW; sub 14 ore pentru o incarcare 100% la o priza standard de 2,3 kW.
 
Aplicatia gratuita MY Dacia, disponibila pe smartphone, permite afisarea in timp real a nivelului bateriei, a autonomiei ramases in kilometri, activarea de la distanta a sistemului de climatizare pentru incalzirea sau racorirea habitaclului si localizarea masinii in timp real. Atunci cand Spring este conectat la priza, aplicatia permite afisarea informatiilor cu privire la nivelul de incarcare si activarea sau oprirea, la nevoie, a acesteia. 
 
Functionand fara sa aiba nevoie de ulei si cu un numar de piese in miscare mult mai redus fata de un motor termic (ceea ce duce, printre altele, la absenta curelei de transmisie), motorul electric este fiabil si mai ieftin de intretinut decat un motor termic. Dacia Spring dispune de o garantie de 3 ani/100.000 km iar bateria sa este garantata 8 ani sau 120.000 km.
 

Autonomie de aproape 300 de kilometri

Dacia Spring se lauda cu o autonomie de 225 de kilometri conform ciclului WLTP si de 295 de kilometri conform ciclului WLTP City (care cuprinde doar partea urbana a ciclului omologat), ceea ce garanteaza o mare polivalenta in utilizare nu doar in mediul urban, cat si in cel peri-urban.
 
In Europa, masinile din clasa mini parcurg zilnic in medie 31 de kilometri. Pornind de la aceasta statistica, Spring nu ar avea nevoie decat de o singura incarcare pe saptamana. Autonomia poate fi extinsa cu aproape 10% prin actionarea butonului ECO de pe plansa de bord, care limiteaza puterea la 23 kW (in loc de 33 kW) si viteza maxima, la 100 km/h.
 
Motorizarea electrica ofera numeroase avantaje in utilizare: un raspuns prompt la acceleratii (cuplu de 125 Nm disponibil imediat), absenta schimbarilor de viteze, functionarea silentioasa si absenta vibratiilor. In plus, Spring nu emite nici substante poluante si nici CO2.
Potrivit Renault, Spring este economic nu doar la achizitie. Costul sau de utilizare (TCO sau Total Cost of Ownership) este mai scazut decat cel al unui vehicul termic comparabil. Modelul ofera chiar cel mai redus TCO de pe piata (luand in calcul atat masinile electrice cat si cele termice). TCO este un indicator al costului total al detinerii unui vehicul. El este utilizat in principal de responsabilii de flote auto pentru optimizarea costurilor.

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Pandemia infloreste in Europa, iar protestele o zguduie. Europenii s-au saturat de restrictii
Analize

Pandemia infloreste in Europa, iar protestele o zguduie. Europenii s-au saturat de restrictii

Valul puternic de infectari care a lovit Europa in ultimele saptamni a determinat guvernele sa inaspreasca restrictiile. Masca a devenit un accesoriu obligatoriu in spatiile publice din tarile...
today28 Oct. 2020
Personalul medical din Belgia infectat cu coronavirus - chemat la munca. Sistemul medical belgian e aproape de colaps
Ultima ora

Personalul medical din Belgia infectat cu coronavirus - chemat la munca. Sistemul medical belgian e aproape de colaps

Belgia, cea mai afectata tara din Uniunea Europeana de pandemia de coronavirus, a ajuns intr-o situatie critica. Sistemul medical belgian e aproape de colaps, relateaza agentiile de presa...
today28 Oct. 2020
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rusia cere OMS sa ii inregistreze oficial PRIMUL VACCIN impotriva Covid-19
Extern

Rusia cere OMS sa ii inregistreze oficial PRIMUL VACCIN impotriva Covid-19

today27 Oct. 2020
Orban, acuzat ca si-a pus soferul pe liste la parlamentare: Cum a ajuns Costel Barbu de la sofer - cap de lista la parlamentare
Ultima ora

Orban, acuzat ca si-a pus soferul pe liste la parlamentare: Cum a ajuns Costel Barbu de la sofer - cap de lista la parlamentare

today27 Oct. 2020
Informatiile despre coronavirus domina topul cautarilor pe Google
Stiri IT 2020, Tenhologie si Gadgeturi,...

Informatiile despre coronavirus domina topul cautarilor pe Google

today27 Oct. 2020
ULTIMA ORA: Declaratii pe propria raspundere pentru scoala online. Consiliul Elevilor e indignat
Ultima ora

ULTIMA ORA: Declaratii pe propria raspundere pentru scoala online. Consiliul Elevilor e indignat

today27 Oct. 2020
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x