Nu e deloc simplu sa te angajezi la companiile mari din Romania: procesul de recrutare dureaza si 4 luni de zile
angajarirecrutareproces de recrutarelocuri de muncabirocratie corporatista
Romanii ce vor sa obtina un loc de munca in cadrul companiilor mari din tara noastra trebuie sa dea dovada de mult calm si rabdare aproape nemasurata. De ce? Procesul de recrutare a ajuns sa dureze, in medie, si patru luni de zile!
Practic, din momentul in care incepe procesul pana te vezi
angajat "cu acte in regula", pot trece si 16 saptamani. Durata procesului de recrutare in marile companii din tara a crescut in anul ce tocmai s-a incheiat cu 33 de zile, fata de 2021, an in care media era de 3 luni de zile.
Acum se pare ca, de la an la an, angajatorii devin din ce in ce mai selectivi, motiv pentru care au nevoie de mai mult timp pentru a face alegerea potrivita intre candidatii care-si prezinta intentia de a obtine posturile respective.
Ne confruntam cu o birocratie corporatista
Specialistii vorbesc deja despre un veritabil fenomen, pe care il denumesc drept o "birocratie corporatista" si, conform studiilor de piata, este prezent mai ales in cazul candidatilor din segmentul de varsta de pana in 40 de ani, in general pentru roluri financiare sau alte roluri specializate.
"Birocratia corporatista si cresterea duratei de decizie interna privind recrutarea s-au aflat in distanta cu dinamica pietei si fenomenul razgandirii candidatilor la primirea primei oferte, care a ajuns la 44% anul trecut, fata de 42% in 2021.
Acest fenomen s-a inregistrat in special in cazul candidatilor din segmentul de varsta de pana in 40 de ani, in general pentru roluri financiare sau alte roluri specializate”, arata un studiu al companiei Arthur Hunt Romania, citat de
Adevarul
Potrivit lui Sorin Roibu, Managing Partner Arthur Hunt Romania, companiile trebuie sa isi simplifice procesele interne de recrutare si sa le adapteze la realitatea pietei muncii de azi.
"Acest ritm greoi de decizie duce la costuri suplimentare din partea companiilor, care sunt nevoite sa reia procesele de recrutare de la inceput sau chiar la riscuri reputationale majore. Pe segmentul analizat, de middle management, vorbim despre generatia de varsta de sub 40 de ani, care este una mai putin empatica si mai tranzactionala.
Daca nu sunt multumiti de viteza de reactie sau de modul de raspuns al unei companii, acesti candidati renunta, pentru ca au optiuni in piata. Iar in contextul unui nivel minim istoric al somajului in Romania, vorbim cu siguranta despre o piata a angajatilor, nu a angajatorilor", declara Sorin Roibu, Managing Partner Arthur Hunt Romania.