14 motive pentru care esti tot timpul obosit

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
14 motive pentru care esti tot timpul obosit 14 motive pentru care esti tot timpul obosit
de Manuela Tarloaica la 06 Aug. 2014
obosealamotivesanatateenergiesmartphonecomputertabletasomn de calitatesomnalcoole-mailserviciuconcediucofeinariscvinfericireshake de fructestudiipsihologimic dejuniaurt grecescgrasimivitamina cfierapa

Lipsa somnului nu e singurul lucru care paralizeaza energia.

Exista si altele, mai mici sau mai mari, care ne epuizeaza atat mental, cat si fizic, asa incat ziua respectiva e o adevarata corvoada. 
 
Expertii ne dezvaluie 14 obiceiuri comune, neinspirate, care conduc la oboseala, dar si cateva trucuri, ce ne plaseaza pe traiectoria buna.
 
1. Sari peste exercitiile fizice de dimineata. Te “convingi” ca nu ai suficienta energie pentru a executa miscarile de inviorare, insa acest lucru lucreaza impotriva ta. Intr-un studiu facut la Universitatea din Georgia, adultii sedentari, dar sanatosi, care au inceput sa faca exercitii fizice simple, de 3 ori pe saptamana, pentru 20 de minute, au raportat mai putina oboseala. Dupa 6 saptamani erau mai plini de energie. Exercitiile fizice, facute regulat, stimuleaza forta si rezistenta. Ajuta sistemul cardiovascular. Sangele se oxigeneaza mai bine, putand sa furnizeze substantele nutritive in organism. Deci, cand esti tentat sa te prabusesti pe canapea, mai bine du-te la o plimbare vioaie. Nu vei regreta.

 
2. Nu bei suficienta apa. Deshidratarea determina o scadere a volumului sanguin, ceea ce face ca sangele sa se ingroase. Inima este solicitata mai mult, pompand mai putin eficient, reducandu-se viteza cu care oxigenul si nutrientii ajung in muschi si organe. Aportul zilnic necesar de apa este de 40 ml/kilocorp/zi. Adica, la o greutate de 60 de kg, spre exemplu, ai nevoie de 60 x 40 = 2400 ml. Nu orice lichid, cum ar fi supe, ciorbe, lapte, ci numai apa si, eventual, ceai neindulcit.
 
3. Ai deficit de fier.  Asta inseamna ca te simti greoi, obosit, incapabil sa te concentrezi. Esti anemic, in termeni medicali, si ai nevoie de o vizita la medic pentru a reduce riscurile aferente. Consuma carne slaba de vita, fasole, tofu, oua, inclusiv galbenusul, legume cu frunze verzi, nuci, unt de arahide. Asociaza-le cu alimente bogate in vitamina C pentru o absorbtie mai buna a fierului.
 
4. Esti un perfectionist. Straduindu-te sa fii perfect, sa recunoastem, vei lucra mai greu si mai mult decat e necesar. De aceea, specialistii psihiatri recomanda sa ne stabilim obiective realiste. Realizabile in perioade de timp valide.
 
5. Faci din tantar armasar. Te astepti intodeauna la ce e mai rau. Esti anxios si vezi catastrofe la tot pasul. Astfel te epuizezi mental. Cand iti vin ganduri negre, respira adanc. Du-te in aer liber. Mediteaza, apeleaza la un prieten care te poate ajuta sa iesi din acea stare si sa reduci proportiile dezastrului.
 
6. Nu mananci nimic la micul dejun.  Alimentele reprezinta un combustibil pentru trup. Si in momentul cand dormi, corpul tau continua sa lucreze, consumand energie provenita din hrana. Prin urmare, in momentul trezirii, ai nevoie sa suplimentezi cantitatea de energie necesara organismului. Expertii recomanda un mic dejun consistent. Cereale integrale, carne slaba, grasimi sanatoase. Un shake de fructe. Lapte degresat. Unt de migdale. Oua cu doua felii de paine prajita din grau integral. Si iaurt grecesc, cu un continut scazut de grasimi. Poti sa-ti alcatuiesti si tu un mic dejun corect.
 
7. Traiesti mai mult cu mancare nesanatoasa. Alimente incarcate cu zahar si carbohidrati simpli. Care nu fac decat sa-ti incarce indicele glicemic constant, cauzand oboseala pe parcursul zilei. Indicat ar fi sa consumi pui la gratar sau la cuptor (nu prajit) si orez brun, somon, cartofi dulci. Sau salata cu pui si fructe.
 
8. Ai probleme cand trebuie sa spui "nu". Atunci lucrezi in propriul tau detriment. Fisurand energia si fericirea ta. Antreneaza-te sa spui “nu”, cand e cazul, cu voce tare, sugereaza psihologi cu experienta. Auzindu-te spunand acest cuvant, vei reusi sa-l si pronunti cand este nevoie.
 
9. Esti dezordonat. Biroul este dezordonat. Casa este la fel. Sertarele "tipa" dupa ajutor. Acest lucru te epuizeaza prin limitarea capacitatii creierului de a se concentra. Informatiile nu mai sunt procesate cum trebuie. Inainte de a te culca, asigura-te ca obiectele tale sunt aranjate frumos, pentru un start pozitiv in dimineata urmatoare.
 
10. Esti in concediu si totusi lucrezi pentru serviciu. In loc sa te relaxezi, sa te destinzi si deconectezi, permitand mintii si corpului sa devina mai puternice, tu doar iti asumi riscul epuizarii. Ia-ti intr-adevar o pauza, pentru a fi mai creativ si si mai eficient cand te reintorci la serviciu.
 
11. Bei un pahar de vin inainte de culcare. Desi vrei sa te relaxezi in acest mod inainte de a adormi, alcoolul deprima sistemul nervos central, avand un efect de sedativ, ca in cele din urma sa saboteze un somn de calitate. Prin antrenarea adrenalinei, ai mai multe motive sa te trezesti peste noapte. Recomandarea este sa stopezi consumul de alcool cel putin cu 3-4 ore inainte de culcare.
 
12. Iti verifici e-mailul inainte de culcare. Lumina ecranului unui smartphone, al computerului sau al unei tabletei suprima melatonina, un hormon care ajuta la reglarea somnului. Sensibilitatea la “stralucirea digitala” variaza de la o persoana la alta. Cea mai buna idee este sa eviti orice dispozitiv cel putin cu 1-2 ore inainte de culcare.
 
13. Faci abuz de cafea. Studiile au demonstrat ca pana la 3 cesti pe zi de cafea nu reprezinta nicun risc, dar folosirea cofeinei in mod necorespunzator poate perturba ciclul  de somn-veghe. O cafea bauta cu 6 ore inainte de somn afecteaza de asemenea somnul.  Totul este sa te feresti de asemenea surse de epuizare.
 
14. In weekend, ori pierzi noptile, ori stai pana foarte tarziu. Daca noaptea de sambata este alba, duminica te va prinde la pranz de-abia. Iar spre seara vei avea dificultati sa adormi. Asta inseamna sa defavorizezi si somnul de luni dimineata. Incearca, duminica dimineata sa te trezesti aproape de timpul normal si sa beneficiezi de un pui de somn dupa-masa. Chiar si numai 20 de minute de odihna profunda permit organismului sa-si incarce bateriile. Fara sa intri in faze mai profunde de somn, in care la trezire te simti chiar mai obosit.
 
Cum nu s-a inventat inca pilula care sa-ti dea energie de dimineata pana seara, fara efecte secundare, daca vrei sa functionezi normal, trebuie sa tii cont doar de niste sfaturi simple si care sunt la indemana oricui.
 
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Speranta de viata creste continuu. Dar este acesta un lucru bun?
Analize

Speranta de viata creste continuu. Dar este acesta un lucru bun?

In urma cu 250 de ani, pe la 1770, speranta de viata la nivel mondial era de doar 29 de ani. Astazi ea a ajuns la 73 de ani, gratie imbunatatirii considerabile a conditiilor de trai (igiena mai buna,...
today23 Mai. 2022
Pandemia creeaza un nou miliardar la fiecare 30 de ore. Averile superbogatilor au crescut in 2 ani de Covid cat in 23 de ani la un loc
Companii

Pandemia creeaza un nou miliardar la fiecare 30 de ore. Averile superbogatilor au crescut in 2 ani de Covid cat in 23 de ani la un loc

Se stie foarte bine faptul ca orice criza naste oportunitate, iar pandemia nu a facut exceptie de la aceasta lege nescrisa a lumii antreprenoriale. Au existat domenii de afaceri care au inregistrat...
today23 Mai. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cum a reusit Romania sa nu se atinga de niciun ban primit prin PNRR. Ministru: Cu toata sinceritatea, alte tari s-au organziat mai bine
Ultimele stiri economice

Cum a reusit Romania sa nu se atinga de niciun ban primit prin PNRR. Ministru: Cu toata sinceritatea, alte tari s-au organziat mai bine

today23 Mai. 2022
Razboiul din Ucraina: cat de scumpa va fi nota de plata pentru Romania. Suntem in prima linie a crizei umanitare si geopolitice
Ultimele stiri economice

Razboiul din Ucraina: cat de scumpa va fi nota de plata pentru Romania. Suntem in prima linie a crizei umanitare si geopolitice

today23 Mai. 2022
Cine va mai plati pensii si salarii, in viitor? Forta de munca din Romania, din ce in ce mai putina. Scadere masiva pana in 2030
Ultimele stiri economice

Cine va mai plati pensii si salarii, in viitor? Forta de munca din Romania, din ce in ce mai putina. Scadere masiva pana in 2030

today23 Mai. 2022
Amenda care a crescut de 12 ori: ce nu mai au voie sa faca romanii pe strada, legea a trecut de Senat
Ultimele stiri economice

Amenda care a crescut de 12 ori: ce nu mai au voie sa faca romanii pe strada, legea a trecut de Senat

today23 Mai. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x