Cine s-ar fi gandit in urma cu doi ani ca un numar atat de mare de angajati din intreaga lume va lucra mai mult de acasa decat de la birou intr-un viitor atat de apropiat?! Pandemia de coronavirus cu care ne confruntam de mai bine de doi ani a avut un impact devastator asupra multor domenii de activitate, piata muncii transformandu-se semnificativ in aceasta perioada. Multe companii au adoptat din mers un sistem de lucru la distanta in acesti ultimi doi ani, numerosi manageri preferand acum sa pastreze acest regim de lucru remote chiar si dupa ce pandemia se va incheia.
Cea mai probabila varianta pentru viitorul multor companii este reprezentata la acest moment de un sistem de lucru hibrid.
Astfel, angajatii isi vor imparti saptamana de lucru intre birou si confortul propriei locuinte. Sistemul de lucru in acest regim hibrid va fi diferit de la o companie la alta, insa cel mai probabil in general se vor alterna cateva zile lucrate de acasa cu cateva zile lucrate de la birou.
Un sistem de lucru hibrid ar trebui sa vina la pachet, cel putin la nivel teoretic, si cu o productivitate crescuta.
Potrivit unor studii realizate in ultimii doi ani, cei mai multi dintre angajatii care au lucrat de acasa si-au pastrat acelasi nivel al productivitatii sau chiar au reusit sa fie mai eficienti. In plus, angajatii par mai multumiti atunci cand lucreaza de acasa sau din orice alt loc in care lor le face placere, sustinand ca au mai mult timp pentru cei dragi si pentru ei.
Modelul hibrid de lucru nu are insa numai avantaje pentru angajati, ci si o serie intreaga de dezavantaje. Ba chiar exista posibilitatea ca sistemul hibrid de lucru sa se dovedeasca mult mai obositor din punct de vedere emotional pentru unii angajati.
In aceste conditii, acest model de lucru necesita mai multa atentie si implicare atat din partea angajatilor, cat si din partea managerilor companiilor care lucreaza astfel.
Din punct de vedere psihologic, schimbarea biroului de la o zi la alta se poate dovedi extrem de obositoare pentru multi. Practic, unii angajati ajung sa simta ca au doua locuri de munca in acelasi timp, cu doua birouri separate.
Schimbarea permanenta a locului de unde lucreaza poate aduce pentru multi angajati o crestere a stresului, care pe termen lung le va afecta productivitatea si eficienta.
La o astfel de concluzie a ajuns si un sondaj realizat recent in Marea Britanie, 20% dintre cei intervievati sustinand ca intampina dificultati din cauza faptului ca isi schimba biroul de lucru de la o zi la alta.
Mai departe, cei mai multi dintre cei care lucreaza de acasa tind sa isi ia pauze mai scurte sau chiar deloc, ajungand astfel sa munceasca mai mult decat la birou si ca volum, si ca timp. Multi se tem ca cei ramasi sa lucreze la birou ii vor desconsidera pe cei ce lucreaza de acasa, motiv pentru care ajung sa lucreze mai intens si mai mult, chiar si in afara orelor de program.
Pe termen lung, o astfel de practica va duce la epuizare si chiar si la burnout.
Citeste si: Ce sa faci si ce sa nu faci cand incepi un job nou, LA DISTANTA
Ultimele NOUTATI
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Partenerii nostri
Noul REGES online. Informatii complete si SOLUTII pentru cele mai frecvente probleme practice
[MODEL] Promisiune de angajare pentru detinuti si reglementari cheie pentru angajatori
Integrarea managementului contractelor cu alte sisteme digitale pentru o productivitate crescuta
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Creditare societate de catre asociat: Ce trebuie sa stiti despre dobanzi si deductibilitate
Imprumut pe termen scurt si lung: Monografia contabila intr-un studiu de caz
Se vrea eliminarea ajutorului de inmormantare? ANUNTUL care a pus pe jar milioane de romani
Raspunsul la intampinare: ce este, cand se formuleaza si ce trebuie sa contina [MODEL]
Primul pas in instanta: Totul despre cererea de chemare in judecata [MODEL]
Te-ar putea interesa si